ik zit nog niet zo lang op bokt, dus als mn topic verkeerd staat, mn excuses

Ik heb een vijfjarige ruin waar ik eigenlijk niet zoveel mee rijd, ik tuttel vooral veel, beetje met elkaar spelen in de wei, aan de hand
gaan wandelen, longeren, pas begonnen met clickertraining,... Als ik er toch eens opkruip is het vooral om recreatief te hobbelen

Nu dat zn wei eerst supermodderig was, en nu al een week keihard bevroren, heb ik hem al een tijdje niet meer zoveel kunnen longeren/los met hem werken. In het weekend ga ik wel graag eens een buitenrit maken met een vriendin, en dan zijn we soms 2uur aan de gang. Mijn vraag was nu eigenlijk of het niet schadelijk is voor zijn spieren, pezen,... dat hij door de week niet echt veel doet, buiten twee-drie dagen eens een halfu longeren en wat spelen, en dan in het weekend 2uur aan een stuk bereden worden? Ik moet er wel bijzeggen dat hij 24/7 in de wei staat, dus zichzelf wel wat beweging kan geven, en dat als we een buitenrit maken we 90% van de tijd stappen, af en toe eens een drafje of galopje.
ps: hij heeft (nog) geen superconditie, maar het is niet dat zn tong uit zn bek hangt na de buitenrit, hij zweet dan zelfs amper
)