Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xhorseslover schreef:heej,
Hoe bedoel je testen? Hoe lang heeft hij/zij stil gestaan?
Jana_en_Ik schreef:Een paard wat altijd netjes is gereden en nu 2-3 weken stilstaat zal niet zo enorm in conditie achteruit zijn gegaan dat ze een proefrit niet fatsoenlijk aankan lijkt me. Misschien is ze eerder fris dan traag. Heeft ze gewoon beweging gehad (weidegang) of op stal gestaan? Kan ze niet gelongeerd worden de dag ervoor, weer een beetje soepel maken? Natuurlijk zelf ook goed losrijden.
. Rinske schreef:Ik heb een merrie te koop staan die 2 jaar heeft stilgestaan, door mijn ziekte, door drachtigheid, maar ook door tijdgebrek. Volgende week donderdag komt er iemand kijken en die gaat er ook meteen op denk ik, even kijken hoe zij het oppakt. Mijn merrie heeft overigens gewoon 2 jaar in de wei gestaan, en rent zelf wanneer ze daar zin in heeft, doordat ze de hele dag in beweging is, is haar conditie volgens mij nog niet eens zo slecht.
Maar als dat paard 2 weken niet is bereden lijkt het me niet zo'n probleem, ik denk niet dat deze zijn of haar conditie in die paar weken verloren heeft. Of hij moet natuurlijk 3 weken op stal hebben gestaan zonder eruit te komen, dan zou ik toch even uitkijken voordat je er zo opklimt.
. We doen het zeker rustig aan. Rinske schreef:Er wordt echt niet meteen een vol uur gereden hoor. We doen het zeker rustig aan.