Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Showpony schreef:Ik zou hem eens laten nakijken door een fysio of ostheopaat en heb je je paard wel eens laten behandelen door een paardetandarts?
elk paard heeft een goede en een minder goede kant, maar uit je verhaal komt het op mij over alsof hij echt vast zit aan 1 kant.
Het zou een spieren kwestie kunnen zijn, wervels, zelfs in zijn mond zou het probleem kunnen zitten (pijn aan 1 kant en daardoor dus niet willen loslaten).
Veel sterkte!
driebergen schreef:De contrastelling is niet bedoeld om het paard de andere kant op te buigen, maar om ervoor te zorgen dat het paard de teugel aan de rechterzijde aan gaat nemen. Als het paard dit doet, rijdt je weer rechtuit.
je richt m dus recht.
Als je paard recht loopt zal hij al makkelijker in zijn beweging worden en kan je daarna meer aan de lengtebuiging gaan doen.

driebergen schreef:wat je zou kunnen doen, is op de linkerhand contrastelling te vragen. je stelt het paard naar buiten. Als hij daarop druk gaat zetten, ontspan je je hand, maar houdt de druk op het bit. hij mag hierop gaan nageven (neus op of voor de loodlijn).
op die manier richt hij zichzelf recht.
Probeer steeds als je op de linkerhand rijdt, te voelen wanneer het paard naar binnen valt en stuur op dat moment even naar buiten. dan zet je hem namelijk weer op zijn rechterschouder.
Op de rechterhand kan je eens doorvragen met je binnen hand. doe dit door je rechterelleboog naar achter te brengen en voel wanneer je paard daarop nageeft! de ontspant je hand dan weer.
en probeer zelf echt goed te letten de je je linkerhand niet gaat spannen, dat is namelijk heel logisch, maar het werkt, zoals je zelf al zegt, averechts!!!
succes ermee!
Pletje123 schreef:driebergen schreef:De contrastelling is niet bedoeld om het paard de andere kant op te buigen, maar om ervoor te zorgen dat het paard de teugel aan de rechterzijde aan gaat nemen. Als het paard dit doet, rijdt je weer rechtuit.
je richt m dus recht.
Als je paard recht loopt zal hij al makkelijker in zijn beweging worden en kan je daarna meer aan de lengtebuiging gaan doen.
Volgens mij zit daar het probleem niet.
)
Cowgirl schreef:driebergen schreef:wat je zou kunnen doen, is op de linkerhand contrastelling te vragen. je stelt het paard naar buiten. Als hij daarop druk gaat zetten, ontspan je je hand, maar houdt de druk op het bit. hij mag hierop gaan nageven (neus op of voor de loodlijn).
op die manier richt hij zichzelf recht.
Probeer steeds als je op de linkerhand rijdt, te voelen wanneer het paard naar binnen valt en stuur op dat moment even naar buiten. dan zet je hem namelijk weer op zijn rechterschouder.
Op de rechterhand kan je eens doorvragen met je binnen hand. doe dit door je rechterelleboog naar achter te brengen en voel wanneer je paard daarop nageeft! de ontspant je hand dan weer.
en probeer zelf echt goed te letten de je je linkerhand niet gaat spannen, dat is namelijk heel logisch, maar het werkt, zoals je zelf al zegt, averechts!!!
succes ermee!
Ik heb hetzelfde probleem als TS en rijd sinds 2,5 week via dit systeem met instructrice en merk nu al vooruitgang.
haha.