Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jodieee schreef:Hij klapt zijn nek dubbel ( dus kijkt helemaal naar binnen ) en rent dan zo rechtdoor.
Ik gebuik dus mijn buiten erg om hem als nog op de volter te zetten
maar dan gaat hij alleen harder.
superwoman schreef:Jodieee schreef:Hij klapt zijn nek dubbel ( dus kijkt helemaal naar binnen ) en rent dan zo rechtdoor.
Ik gebuik dus mijn buiten erg om hem als nog op de volter te zetten
maar dan gaat hij alleen harder.
Hij loopt dus over de buitenschouder weg.
je buiten ?...wat? been?
Je moet met 2 teugels sturen.
Buitenhand er dus goed bij. Niet teveel aan de binnenteugel trekken , maar een beetje met de buitenteugel tegen de hals aan. Wel graag met hulp dit uitvoeren, want ik wil niet dat de pony een proefobject wordt, dat is niet eerlijk!
Tis normaal dat een paard rechtdoor blijft lopen als je alleen aan de binnenteugel "trekt", het is dus echt jouw fout .
Handen wel op de juiste plaats/hoogte houden en de binnenhand iets van de hals,maar niet richting je knie of je heup .
brandysamba schreef:Pijn op die hand, lekker eerst los in zijn lijf gaan rijden en dan pas de volte op gaan
midgie schreef:Het kan ook iets lichamelijks,b.v spierpijn of een ander pijntje waar hij voor weg rent, ik heb ook een merrie die dat deed en nu ik haar soepeler heb gemaakt op haar moeilijke hand , merk ik dat het uitbreken niet meer gebeurd.
Dus lekker gaan gymmen met je paard en kijken of het helpt.
Jodieee schreef:ik heb er niks over gezegt dat ik alleen met mijn binnen teugel stuurddee
ik hou mijn binenen teugel altijd ontspannen en de buiten teugel leg ik tegen de hals als hij dann wou uitbreken legde ik mijn buiten been er nog extra tegen aan maar dat werkte ook niet
Citaat:Hij klapt zijn nek dubbel ( dus kijkt helemaal naar binnen ) en rent dan zo rechtdoor.
superwoman schreef:Jodieee schreef:ik heb er niks over gezegt dat ik alleen met mijn binnen teugel stuurddee
ik hou mijn binenen teugel altijd ontspannen en de buiten teugel leg ik tegen de hals als hij dann wou uitbreken legde ik mijn buiten been er nog extra tegen aan maar dat werkte ook niet
Nee, dat heb je idd niet letterlijk gezegd.
Het staat een beetje onduidelijk geschreven.Citaat:Hij klapt zijn nek dubbel ( dus kijkt helemaal naar binnen ) en rent dan zo rechtdoor.
Hierdoor neem ik aan dat je toch aan de binnenteugel trekt, anders zal hij nooit "z'n nek dubbel klappen"
Wat zegt je instructeur erover?
IMO als je je buitenhand er wel goed bijhoudt, dan is er of iets medisch (kan ook tanden zijn)
óf je paard is niet rechtgericht en eigenlijk erg scheef.
Jodieee schreef:ik doe mijn binnen teugel iets naar mijn knie toe
Lalidan schreef:Jodieee schreef:ik doe mijn binnen teugel iets naar mijn knie toe
Dat is dus precies waar je binnenteugel niet naar toe moet!!!
Daarbij denk ik dat je paardje al goed door heeft, dat als hij maar flink naar binnen kijkt, jij het stuur kwijt bent en hij kan doen wat hij wil (achter de rest aan dus). Dit kan hij op zijn makkelijke kant doen, omdat hij daar zijn hoofd zover opzij kan bewegen. De andere kant op is dat moeilijker, en heeft hij dus ook minder de mogelijkheid om over zijn schouder weg te lopen.
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een goede instructeur. Ik weet niet of je nu les hebt, maar je hand naar je knie toe brengen is een veel gemaakte, maar toch vrij grote fout, die voor veel problemen kan zorgen. Als je dus wel les hebt, heb ik mijn twijfels over de kwaliteit van je les.
ALs hij zijn hoofd zo dubbelvouwt, zou ik hem juist wat in de buitenstelling zetten. Dan maar in contrastelling op je buitenbeen de bocht om. Als je de volte inzet, vraag dan verder niks met je binnenteugel. Kijk zelf de goede kant op, leg je buitenteugel en buitenbeen aan en als het goed is zet je paard dan de volte in. Eventueel mag je je hand ietsje opzij doen, maar zorg dan dat je hem niet naar beneden brengt. Binnenhand hoort hoger dan je buitenhand (geen kilometer hoger natuurlijk, het gaat om millimeters, maar het geeft wel aan dat je binnenhand nooit lager kan zijn dan je buitenhand!!!).
Verder vind ik het moeilijk tips te geven zo. We zien niet precies wat er gebeurt en op welk moment het precies fout gaat.
Succes er mee!