ineens niet meer doorkunnen zitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

ineens niet meer doorkunnen zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 17:29

ik zou graag wat tips krijgen van jullie

ik heb n ander zadel en mn paard beweegt nu veel meer en beter onder het zadel, hij loopt heel goed in de aanleuning en ontspand zich super en toch kan ik in een normaal tot midden draf tempo bijna niet doorzitten.
ik heb me zelf dr op betrapt dat ik heb lekker langzaam laat lopen (blijkbaar omdat hij dan vlakker loopt)
mijn conclusie is door t zadel heeft hij meer schouder vrij heid en dr drukt niets, hij wordt nu meer gereden en dus meer voorwaarts en heter, ik kan zn gangen nu dus moeilijker doorzitten.

wie heeft dr wat tips??
bedankt Haha!

DaisyFlower

Re: ineens niet meer doorkunnen zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:59

ik had dit eerst ook ja. Had ik eindelijk m'n goede 'zit' gevonden, blijk ik in een enorm sloop tempo te zitten... Na meer aandrijven ging het paard wel harder, maar vloog ik zelf alle kanten op. Totale ontspanning van je hele lichaam helpt wel wat en iets achterover leunen. En ja, verder oefenen.

Verder wat betreft het zadel... het zou kunnen dat je paard zich nu ook beter voelt en dus meer voorwaarts gaat dan het anders deed (??)

Succes!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 18:03

@daisyflower
ja mn paard heeft ineens veel meer voor been (hij liep normaal achter meer maar kon door zn oude zadel zn voorbeen niet kwijt nu kan hij die wel weer kwijt en gooid veel hoger op) daarom kan ik zo moeilijk zitten.

heb iemand die me les geeft en die ziet niet wat er gebeurd ik denk omdat ik terwijl ik ga doorzitten eerst ontspan en dan op 1 of andere manier heel erg vast ga houden kwa buikspieren etc.
als ik deze ook ontspan dat ga ik helemaal stuiteren. Bloos
mn lesgever kan me ook niet echt n tip geven aan steeds ontspan ontspan heb ik ook niets hahaha
ik dnek dat ik moet wennen maar ja dat stuiteren is niet echt prettig voor mn paard Boos!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:49

Eigenlijk zou je juist beter moeten zitten als je paard ontspant en goed zijn achterhand er onder zet,misschien houd hij toch wat rugspieren gespannen met het nieuwe zadel en dat je daardoor minder fijn kan doorzitten.

Yourie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:51

Oefenen oefenen en nog is oefenen. Zelf ook zo'n probleempje gehad. Probeer je benen goed lang te maken. Zodat je dieper in het zadel blijft zitten. En probeer ontspannen te blijven zitten. Want hoe meer dat jij je eigen aanspant hoe meer je gaat tetsen in het zadel.

Groetjes Suus

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 15:34

snelste manier: beugels uit, en rijden maar. Het eerste kwartiertje zal moeilijk zijn, maar je vind je draai wel..

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:40

tantjeuh schreef:
snelste manier: beugels uit, en rijden maar. Het eerste kwartiertje zal moeilijk zijn, maar je vind je draai wel..

helemaal mee eens Knipoog en niet klagen over spierpijn he Tong uitsteken

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:15

ik hadnet hetzelfde probleem, nieuw zadel, en paard voelde zich stuk beter, kon ookniet meer zitten, heb 5 lessen zonder stijgbeugels moeten rijden, mocht ook niet klagen, maar nu ben ik blij dat ik het gedaan heb Lachen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:17

wennen denk ik, gewoon veel oefenen dus!

paardengek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:45

de beugels uit is een heel goede methode waarbij je het snel leert.

Mips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:41

Ik denk dat de persoon die jou lesgeeft dat wel zou moeten zien. Zit is zo belangrijk. Als jij niet goed zit kan je paard nooit goed onder je lopen. Als ik jou was zou ik iemand zoeken die wel ziet wat jij doet en die ook aan kan geven wat je moet doen om het beter te doen.
Zelf kan je proberen eerst te voelen wat je paard doet. Ga je eens concwentreren op zijn bewegingen. Begin gewoon in stap en kijk eens of je kunt voelen wanneer je paard zijn rechterachterbeen optilt.
Je kunt ook proberen mee te gaan in zijn beweging die beweging met je zit te verkorten of te vergroten. Probeer wel ontspannen te blijven.
Je zou dan kunnen gaan draven en begin gewoon rustig, maak het jezelf niet te moeilijk. Je kunt als je dan ontspannen zit het tempo iets pvoeren, op het moment dat jij niet meer kan ontspannen ga dan gewoon weer rustiger draven. Zo zal je uiteindelijk goed moeten kunnen zitten.
Maar het belangrijkste: zoek iemand die ziet wat jij aanspant en jou kan vertellen hoe je het dan anders kan doen.

Heel veel succes ermee!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 11:42

beugels uit is inderdaad iets wat n heel goed idee is
alleen wil boris wel eens airborn worden hij heeft het als hobbie om ineens onverwacht heet te worden te onploffen en dan weer normaal te doen hahaha maar ja ik voel dat al heel goed aan komen dus de beugels gaan vanaf morgen uit hihihi Bloos

bedankt voor de verdere tips
verder ben ik dr dit weekend mee bezig geweest en nu moet ik zeggen dat thibor wel wat bespannen was doordat ze vuurwerk af steken bij ons in de buurt, maar de vooruitgang is dr.
@mips dat tempo opvoeren werkte heel goed en ik ga dit samen voegen met het zonder beugels rijden
thanx every one!!