onderbenen stilhouden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kev

onderbenen stilhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 16:50

Mijn paard zit niet lekker (zacht uitgedrukt!) in draf en daarbij is ze ook nog ontzettend sloom in de proef waardoor ik wat vaker moet drijven dan bij mijn volbloed driftkikker.. Probleem is dat ik mijn benen niet goed stil kan houden. Ze is zelf niet zo groot (tegen de 1m70) wel rond maar mijn benen zijn ook redelijk lang. Normaal zitten mijn stijgbeugels aardig lang maar die heb ik al korter gedaan en dat helpt wel iets, maar niet genoeg.
Door al dat gewiebel zakken mijn laarzen ook een soort van naar beneden, waardoor mn enkels boven mn sporen te te zitten wat echt niet lekker zit.(zitten bijna klem)

Als je het nog volgt: heb je een tip?

Bedankt!

sjorsie

Re: onderbenen stilhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:51

volgt dit even

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 16:59

Ben dus niet de enige? Lachen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:01

ik heb er ook lat van maar let er heel erg op dat ik ze stilhou. ik rij mn paard zonder sporen dus daar geen last van. als ik door de weeks dressuurmatig aan het rijden ben steek ik mn benen lichtje af en drijf alleen als het nodig is dus daardoor is mijn paard ook gevoeliger voor mijn been. ook als ik recreatief rij let ik erop of mn benen stil zijn. ik heb een fries dus die heeft ook neit de makelijkste gangen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:02

Probeer niet te gaan klemmen, maar denk er steeds aan je been goed lang te maken.
Ook dezelfde druk op beide beugels houden.

En rijtechnisch zou je het paard msschien scherper kunnen maken voor je been Knipoog

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 17:03

Ik let er ook heel erg op, maar op de 1 of andere manier lukt het gewoon niet.. Op mn andere paard wel, maar die zit dan ook heerlijk als hij lekker loopt!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 17:06

Nibbit schreef:
Probeer niet te gaan klemmen, maar denk er steeds aan je been goed lang te maken.
Ook dezelfde druk op beide beugels houden.

En rijtechnisch zou je het paard msschien scherper kunnen maken voor je been Knipoog

Dat probeer ik inderdaad, maar wil nog niet lukken.

Scherper voor mijn been probeer ik ook, alleen ben ik niet de enige die haar rijdt en zij spoort elke pas aan en is niet echt zo consequent en veeleisend als ik. (zij rijdt B, ik Z dus ik vraag wat meer oprichting en verzameling) Het is vooral een probleem in de proef, denk dat ze me dan in de maling neemt. Ze laat dan het bit los en dan kan je aansporen tot je een ons weegt!