ik haal mijn hand naar achteren hoe los ik dit op ?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sonjador

ik haal mijn hand naar achteren hoe los ik dit op ?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 14:18

hallo allemaal ,
ik heb een vraagje. ik moet sinds kort me pony aan elkaar rijden nu
heb ik zelf een probleemtje. als ik dat aan het doen ben haal ik me hand naar
achter wat ik zelf ook heel iritant vind. in de les roepen me instructrice dat ik me hand naar voren moet doen en als ik me hand daar dan heb klappert met teugel weer. wie kan mij helpen om dit probleemtje op te lossen???

groetjes cynthia

KimE

Re: ik haal mijn hand naar achteren hoe los ik dit op ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:39

Probeer je teugels op gelijke lengte te houden. Als je ene teugel klappert als je je hand naar voren doet en de andere niet, heb je dus je teugels ongelijk. Als je springteugels hebt, is het makkelijk om je handen bij één bepaald blokje te houden.
Wat ook helpt, is je handen een keer tegen elkaar drukken. (dus je drukt je knokkels tegen elkaar aan) Dan weet je zeker dat je ze op dezelfde lengte en hoogte hebt.
Vraag ook een keer aan je instructeur of hij speciaal een lesje aan jouw houding wijdt. Als jij je handen ongelijk hebt, is de rest van jouw lichaam ook uit balans.
Ik hoop dat je er wat aan hebt Lachen

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:09

elastiekje aan je zadel en die vast houden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:13

stap voor stap oplossen.
Als je je handen eerst maar naar voren houdt, dan kun je je daarna weer concentreren op je aanleuning...
Je handen naar voren, moet je eerst onder controle hebben, voordat je weer verder kan gaan.

paardengek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:27

ook als je zelf rijdt, zorg dan dat er iemand bij is die je eraan kan helpen denken. Vaak los je het ook op door de teugel een heel klein stukje korter te pakken. Probeer er steeds tussendoor op te letten.
Aanleren gaat altijd veel sneller dan afleren.

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 10:13

zweepje tussen je handen net of je een dienblad vasthoudt.

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:13

heey cyn
probeer eerst je handen goed naar voren te doen en dan je teugels op maat en dan weer met de aanleuning verder gaat ik hoop dat je er wat aan heb ( k zie je wel weer op stal kussiej)

sonjador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 21:54

bedankt voor alle tips

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 14:38

Brug van teugels maken tussen je handen, dus einde linker teugel door rechterhand laten gaan (van boven naar beneden) en rechter door linker.
Of een pluk manen in je probleem hand nemen.

Overigens is het niet erg als je teugel een moment loskomt, want dat gebeurt nageven, de pony kan zelf het contact weer opzoeken. Dat is dus niet hetzelfde als een te lange teugel hebben.
Verder kun je dat soort problemen ook wel oplossen door de handen wat hoger te nemen en te concentreren op de voeling met de mond.

Even off topic, ik vind het apart hoe je de naam spelt, want in het spaans is het soñador (soh nja dor)en in het portugees sonhador (soe nja door), en het betekent DROMER. Maar ik begrijk dat het handiger is om het zo te schrijven omdat mensen het anders toch verkeerd uitspreken.

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 14:50

Vaak komt het naar achteren brengen van de hand door te lange teugels, een plakbandje op de juiste lengte van de teugel helpt bij het op maat houden.
Vraag jezelf ook eens af waarom en wanneer je hand zo ver naar achteren komt. Als mijn paard niet buigt, dan rij ik een volte waarbij ik mijn binnenhand van de hals af beweeg. (zijwaarts ipv achterwaarts). Vervolgens weer terug op de juiste plaats. Dit is geen grove inwerking, maar een duidelijkere hulp naar mijn paard dan de hand strenger naar achteren te brengen bij het inwerken.

Succes!

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 14:54

Met een (eet)stokje boven op je handen rijden. Je handen blijven rechtop EN naast elkaar. Je hele lichaam komt trouwens op die manier in balans, kun je meteen voelen of je scheef zit.

Stokje wel recht houden uiteraard Clown

Bo_2424

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:44

hai het klinkt ook alsof je paard nog geen goede aanleuning heeft ... en als jij je handen naar voor steekt hij achter de loodlijn blijft lopen en jou hand niet op zoekt .. probeer eerst eens je handen stil te houden en recht vanuit een ontspannen halshouding dus stel hem/haar wat lager en naar beneden goed de achterhand eronder het paard zal dan vanzelf ( als het goed is ) je hand op gaan zoeken en als hij het vanuit die ontspannenheid goed kan klimt hij vanzelf omhoog zodat je hem wat beter aan elkaar kunt gaan rijden en jij je handen vanzelf stil kunt krijgen ..!!

Succes Knipoog gr Bo

sonjador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 20:39

als ik me pony naar benede wil rijden( loopt met haar neus in de lucht)
reageert ze niet als ik druk geef met me hand
naar voren en naar achter halen mag niet
want dan trek ik ze in mekaar.gr cynthia ps het ging vandag al stukke
beter want als ik me hand nu naar voren doe gaat ze me hand
al een beetje volgen.