Hoe beter worden!!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekexzita

Hoe beter worden!!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 20:09

Hallo,

Ik heb twee paarden twee kwpn/ers, De ene is nu 3,5 en die rijd ik drie keer per week, waarvan 1 keer les. De andere rijd ik eigenlijk nooit, nee nu niet gaan denken dat ik haar verwaarloos, maar ze is 13 jr. en is eigenlijk van me zus. Maar die is allergies, in het weekend komt er een meisje rijden, en ik longeer haar 2 keer per week. Want ik pas absoluut niet bij haar. Ze is 100% spring, lange nek en niet naar beneden te krijgen.. en vooral heeeeel erg verkeerd ingereden.. Soms maakt ze me echt beetje chaggie (A)
Ik rij meestal toch wel 1 keer per week op haar, maar het is toch niet echt eeen paard voor mij.
Nou zou ik zoooooo graag beter willen worden, Misschien andere paarden rijden? meer les?
of wat zouden jullie kunnen bedenken, ohja wat ik ook ga doen is een startkaart aanvragen voor mijn 3 jarige..

Alvast heel erg bedankt! Knipoog

sibbe

Re: Hoe beter worden!!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:20

wat ik zelf heb geleerd vooral oefenen en een goeie lesgever hebben
ik reed voral veel buiten en dan een keer per week les en dan af en toe wedstrijd
en dan nog raar vinden dat ik in de midden moot zat
maar was daar wel tevreden over want was geen laatste Knipoog
maar ik wilde uit die b
dus in mijn vakantie dit jaar in aug ben ik gaan trainen dus 3 keer per week dressuur gericht en les en meer wedstrijden
en wonder boven wonder zit ik nu in de L1 en heb ik de B met wat prijzen af gesloten
en ik rij in de L1 goed mee
dus mijn advies oefenen en oefenen en oefenen en dan gaat het steeds beter en dat andere paard van je zus ook gaan rije daar leer je van en neem die ook eens naar de les succes

Vido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:01

Haha! Aan de belangrijkste voorwaarde voldoe je al: jezelf afvragen HOE je beter kunt worden!

Zie verder mijn onderschrift...:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:50

Hoe beter worden ; trainen, trainen, trainen en nog eens trainen. Eventueel met les.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:50

en heb geduld, ga niet chagarijnig worden op het paard - dan sluit je jezelf af.

Werk vooral veel aan jezelf, je eigen houding, het meegaan met het paard e.d. Goed leren zitten (je lichaam kunnen coördineren) is de sleutel tot goed kunnen rijden.

paardengek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:24

inderdaad vaak oefenen, hoeft niet erg lang te zijn. Oefen met eimand erbij die je ook tips kan geven om iets te verbeteren. Rij ook op het paard van je zus, daar wordt je ook alleen maar beter van. Zie het als een uitdaging.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:19

Oefenen, oefenen, oefenen. Van ervaring leert men. Neem meer les. Zorg voor goede instructie. (liever in 1x goed geleerd dan jaren lang iets afleren) En probeer wat meer paarden te rijden. Ook daarvan krijg je rijdtechnisch meer ervaring.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 08:06

[gast1122] schreef:
Hoe beter worden ; trainen, trainen, trainen en nog eens trainen. Eventueel met les.

Eventueel les? Goede instructie is een eerste vereiste om beter te worden en daarna op de juiste wijze trainen.