Buitenteugel (advies)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bootjehvj

Buitenteugel (advies)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 16:45

Ik vind het sinds kort erg moeilijk om goed mijn buitenteugel erbij te houden. hebben jullie misschien een tip? weet iemand hoe je er op kan trainen?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

sharonalover

Re: Buitenteugel (advies)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:19

ik heb het ook heel erg.
het is wel ietsje beter geworden, maar het blijft een moeilijk punt.
het enige wat eigenlijk helpt, is gewoon doen, die buitenteugel erbij pakken, telkens eraan proberen te denken, ook al is dat lastig.
of iemand aan de kant zetten die je telkens helpt herrineren, bijvoorbeeld telkens als je langskomt ofzo

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:23

les nemen?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:28

Ik had dat ook omdat mijn paard heel druk op de binnenteugel vraagt (is renpaard geweest).
Ik heb nu elke week les en het duurt even maar ook ik kan nu de buitenteugel erbij nemen. De binnenteugel heb ik ook nog nodig maar verbetering is er zeker Ja
Ook duurt het even voordat het paard en jij verbetering zien, wij zijn nu 4 maanden verder en de verbeteringen zijn na 2 maanden goed merkbaar geworden...
Les nemen dus, wel goede les Haha!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:03

Ik denk dat veel ruiters moeite hebben met het contact op de buitenteugel en dus te veel op de binnenteugel rijden. Meestal is het grootste probleem niet de buitenhand er bij kunnen houden maar de binnenhand leren ontspannen. Ik heb dit zelf ook gehad. Mijn instructrice had voor mij toen twee hele goede tips.

1: vraag voor je gevoel stelling naar de buitenkant. De meeste paarden zijn namelijk door de ruiter te veel naar binnengesteld en lopen daardoor vaak niet recht. Als je voor je gevoel stelling naar de buitenkant vraagt lopen de meeste paarden niet te veel naar buiten maar juist recht.

2: als je op een volte zit je binnenhand (met de teugel vast) naar voren doen en je paard belonen. Ik heb geen idee waarom het helpt, maar bij mij deed het wonderen. Dit doe ik af en toe nog steeds.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:41

Ik moet juist als mijn paard weer sterk wordt op de binnenteugel stelling naar buiten vragen op de volte. Dan rechtstellen en weer naar binnen stellen. Meestal is hij dan niet sterk meer op de binnenteugel, ik moet dit wel een aantal keer doen hoor. Het is niet zo dat het met 1x naar buiten stellen hij heel de verdere les niet sterk wordt

Shappiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:46

Er zijn heel veel ruiters die hun buitenteugel slap laten hangen. Ik heb er ook problemen mee.
Eigenlijk heb ik niet echt tips, gewoon goed er op letten, veel je houding (laten) controleren.

Succes!!! Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:55

Ik heb mijn teugels nooit slap, sterker nog, ik heb veel in mijn handen omdat hij dat vraagt. Het wordt wel minder hoor, gelukkig! Maar buitenteugel slap, nee dat niet. Heb het ook nog niet gezien bij ruiters

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:57

Ik heb het ook heel erg (krijg iedere week les Knipoog ), maar ik ga deze tips zeker eens proberen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:42

Met je binnenbeen naar je buitenhand toe rijden en met je buitenhand (en been natuurlijk) dan begrenzen. Let er op dat je je elleboog naast je lichaam houdt.
Buiging om je binnenbeen is het sleutelwoord.

bootjehvj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 17:02

bedankt voor jullie tips! Haha!