Probeert mijn pony mij uit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xena_

Probeert mijn pony mij uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 14:30

Nou ik heb even iets te vertellen, even voor het begrip.
Ik heb mijn pony, Misty, al bijna 4 jaar.
In 2006 heb ik een enorme dip gehad, en toen heb ik heel lang niet gereden.
Het was toen winter & de bak was als beton bij de PC, en het zadel paste bij mij niet goed, & bij de pony niet [We hadden het zadel er bij gekocht].
Ik was toen erg hard gevallen een paar keer, omdat mijn pony ergens van schrok dan, en dan vloog ze weg.
Sinds een paar maanden rijd ik weer, & het ging erg goed, maar nu komt het.
Mijn pony begint nu op hol te slaan zonder een reden.
Probeert ze me nu uit?, of hebben jullie mischien tips?
Ik was vandaag namelijk aan het rijden, gewoon even wat instappen en in eens slaat ze op hol & als een scherpe bochten maken, gelukkig kon ik haar op de volte zetten, met veel moeite trouwens, ik zat helemaal scheef toen ze zo weg sjeesde, maar gelukkig ben ik blijven zitten.
Nu ben ik ook weer bang dat die angst weer op komt borrelen.
[Ik heb nu wel een goed passend zadel enz. even voor de duidelijk heid Knipoog]

Mvg, Miiisty

Xena_

Re: Probeert mijn pony mij uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 14:51

Heeft iemand hier een antwoord op of tips..?

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:55

Rijd je vaak nu? En hoe lang heeft ze stilgestaan?
Ik denk dat ze gewoon heel veel energie heeft (Het is nu ook wat frisser buiten). Ik zou haar goed bezighouden tijdens het rijden...veel figuren rijden enzo. Misschien kun je ook van te voren even longeren dat de eerste gekkigheid er een beetje uit is.

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:59

dat heb ik ook een tijdje met een pony gehad..
heel vervelend.. Boos!
als je pony weer terugvalt in de draf omdat hij een beetje moe word, moet je 'm zelf weer in de galop terug doen.
dan weet hij dat jij de baas bent, en doet het zo steeds minder..
bij mij werkte het, hopelijk bij jou ook Knipoog

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 16:11

KimDai schreef:
Rijd je vaak nu? En hoe lang heeft ze stilgestaan?
Ik denk dat ze gewoon heel veel energie heeft (Het is nu ook wat frisser buiten). Ik zou haar goed bezighouden tijdens het rijden...veel figuren rijden enzo. Misschien kun je ook van te voren even longeren dat de eerste gekkigheid er een beetje uit is.

Ik heb van te voren gelongeert, stappen draven & een galopje.
Ja ze heeft een tijdje stil gestaan, omdat het weer steeds zo slecht was.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:16

Waarschijnlijk probeert ze jou uit en is het door de frisheid.
Je zegt zelf dat ze eventjes heeft stil gestaan dus moet je het weer oppakken en die frisheid eruit werken.
Voordat je erop stapt longeren en als je aan het rijden bent kordaat zijn en laten voelen wie de baas is.
Schiet ze weg neem je haar terug en rijdt je verder zoals ja bezig was (bv als je aan het draven was, niet gaan stappen ernaa maar direct terug draven) en veel afwisseling in je rijden houden zodat ze bezig blijft en zich niet gaat vervelen..

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 16:19

Miss_Maya schreef:
Waarschijnlijk probeert ze jou uit en is het door de frisheid.
Je zegt zelf dat ze eventjes heeft stil gestaan dus moet je het weer oppakken en die frisheid eruit werken.
Voordat je erop stapt longeren en als je aan het rijden bent kordaat zijn en laten voelen wie de baas is.
Schiet ze weg neem je haar terug en rijdt je verder zoals ja bezig was (bv als je aan het draven was, niet gaan stappen ernaa maar direct terug draven) en veel afwisseling in je rijden houden zodat ze bezig blijft en zich niet gaat vervelen..

Bedankt.

Zambucoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:21

het kan zijn dat ze je uitprobeert, maar ze kan ook voor iets weg rennen,, pijn? misschien doet het zadel pijn , of is ze ergens bang voor in de bak?

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 16:49

Zambucoo schreef:
het kan zijn dat ze je uitprobeert, maar ze kan ook voor iets weg rennen,, pijn? misschien doet het zadel pijn , of is ze ergens bang voor in de bak?

Ze was nergens bang voor & het zadel en alles is goed, dus dat kan het niet zijn.
Maar ik denk zelf ook dat het de tijd van het jaar is & dat ze me uitprobeert & het heeft er mee te maken dat ze zolang stil heeft gestaan.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:58

Ik ken het Knipoog
Ik heb dit gehad met een pony die ik nog niet zo heel lang had, de eerste tijd ging het hardstikke goed, we reden bixie toen, naja, vaak wel een prijsje enzo. maar later sloeg ie ook op hol zonder redenen, dit gebeurde steeds vaker. Ik kon 'm niet aan.
Eigenlijk was ik er ook veel te klein voor, ik was een humpie van 8, en de pony was 1,40 Bloos
Ik weet niet of je klein bent en je oony groot? maar aangezien je 'm al 4 jaar hebt Knipoog Ik denk dat ze je misschien wel weer uitprobeerd, maar het is weer winter en dan zijn de pony's meestal wat frisser. vooral als ze stil hebben gestaan.
En dan erbij dat je nu misschien weer wat banger en onzekerder word, dat voelt je pony goed aan! Ga 'm lekker eerst longeren, en als je erop stapt, rij dan lekker voltes en figuren. houd je pony goed bezig! Als je pony weer op hol slaat, zet haar dan op de volte Knipoog Laat ook je zadel even checken, en hoofdstel enz Knipoog succes!

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 17:01

Dniekje schreef:
Ik ken het Knipoog
Ik heb dit gehad met een pony die ik nog niet zo heel lang had, de eerste tijd ging het hardstikke goed, we reden bixie toen, naja, vaak wel een prijsje enzo. maar later sloeg ie ook op hol zonder redenen, dit gebeurde steeds vaker. Ik kon 'm niet aan.
Eigenlijk was ik er ook veel te klein voor, ik was een humpie van 8, en de pony was 1,40 Bloos
Ik weet niet of je klein bent en je oony groot? maar aangezien je 'm al 4 jaar hebt Knipoog Ik denk dat ze je misschien wel weer uitprobeerd, maar het is weer winter en dan zijn de pony's meestal wat frisser. vooral als ze stil hebben gestaan.
En dan erbij dat je nu misschien weer wat banger en onzekerder word, dat voelt je pony goed aan! Ga 'm lekker eerst longeren, en als je erop stapt, rij dan lekker voltes en figuren. houd je pony goed bezig! Als je pony weer op hol slaat, zet haar dan op de volte Knipoog Laat ook je zadel even checken, en hoofdstel enz Knipoog succes!

Bedankt, maar ik ben er zeker van dat het zadel enz. goed is Knipoog

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:03

Oke dan is het goed Knipoog

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 17:04

Liever niet meer reageren zodat het topic naar onder zakt .. Bloos