naar voren vallen met ander zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tamaartjeee

naar voren vallen met ander zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 21:32

ik heb een vraag...

ik verzorg een welshxshet hij is af en toe best wel druk..
maar nu heeft hij een ander zadel gekregen omdat de eigenaresse pijn had met dat zadel.. dus hebben ze dat oude verkocht en een nieuwe gekocht.
het is een mooi zadel maar hij heeft nogal een lage voorboom dus ik val telkens naar voren..
ik probeer de heletijd weer rechtop te zitten maar op een een of andere manier blijf ik naar voren vallen..
en vooral in de galop ga ik heel erg bonken en dat vind ik ook zielig..

hebben jullie misschien tips hoe ik rechtop kan blijven zitten?

Johanna01

Re: naar voren vallen met ander zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:33

Misschien een staartriem ofzo proberen

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 21:35

xRickyZorro schreef:
Misschien een staartriem ofzo proberen

zal ik rechtop blijven zitten of zal ik daardoor minder bonken?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:08

Is wel zeker dat het zadel goed past??? Het klinkt namelijk een beetje als een zadel wat voorover ligt. Of het vorige zadel lag achterover, waardoor je nu moet wennen.

Maar als het zadel past, zal het vooral een kwestie van wennen zijn. Als je rijd, ga dan naar het dak/ de lucht kijken. Daardoor kom je automatisch al weer wat rechterop te zitten. Blijf jezelf controlleren en herstellen. Tot je in stap en draf netjes kan zitten in dit zadel, zou ik eventjes niet galoperen.

succes

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 11:27

Kan heel duidelijk aan het zadel liggen hoor. Mijn Rossner America dressuur 18 inch is de deur ook uit gegaan omdat ik maar bleef voorover vallen. prachtig zadel.. maar de lepel ging vrij snel omhoog. Nu rij ik stubben en heb er geen last van..
Dus ben bang dat je er weinig aan kunt doen...
Staart riem gaat niet helpen.. daar blijft je zadel van liggen.. maar daar blijf je zelf niet van rechtovereind zitten haha

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 13:19

hennieb schreef:
Kan heel duidelijk aan het zadel liggen hoor. Mijn Rossner America dressuur 18 inch is de deur ook uit gegaan omdat ik maar bleef voorover vallen. prachtig zadel.. maar de lepel ging vrij snel omhoog. Nu rij ik stubben en heb er geen last van..
Dus ben bang dat je er weinig aan kunt doen...
Staart riem gaat niet helpen.. daar blijft je zadel van liggen.. maar daar blijf je zelf niet van rechtovereind zitten haha

dat dacht ik ook...
ik had het al tegen de eigenaar gezegt maar een zadelmaker had het zadel gepast.. ik doe er maar telkens een gelpad onder..

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 13:30

Lalidan schreef:
Is wel zeker dat het zadel goed past??? Het klinkt namelijk een beetje als een zadel wat voorover ligt. Of het vorige zadel lag achterover, waardoor je nu moet wennen.

Maar als het zadel past, zal het vooral een kwestie van wennen zijn. Als je rijd, ga dan naar het dak/ de lucht kijken. Daardoor kom je automatisch al weer wat rechterop te zitten. Blijf jezelf controlleren en herstellen. Tot je in stap en draf netjes kan zitten in dit zadel, zou ik eventjes niet galoperen.

succes

ik ga het proberen dankjee Knipoog