Uitstekende ringvinger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juliaatje

Uitstekende ringvinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 17:42

Hallo,

Ik ben hier net nieuw op Bokt.nl en heb een vraag Bloos

Ik vroeg mij af of het normaal is dat als ik de teugels vast heb mijn ringvinger heel raar naar voren steekt. Het is een beetje moeilijk te omschrijven maar misschien kunnen jullie je er iets bij voorstellen.

Groeten Julia.

P.S: Tips zijn ook handig Lachen

Kady1

Re: Uitstekende ringvinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:11

mijn ringvinger steekt ook uit Tong uitsteken hij is namelijk gebroken en er zit een koker omheen. Ik rijd met twee vingers inplaats van drie... ik denk dat je je iets duidelijker moet omschrijven, heb geen idee wat ik er van moet denken.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:15

Het is fysiek onmogelijk om enkel je ringvinger uit te steken, omdat dezelfde pees de pink ook bediend.
Als je je ringvinger uitsteekt, sluit je je gehele vuist niet goed.

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:11

Probeer weer het gevoel terug te krijgen dat je met je ringvinger de teugel omsluit. Net alsof je een bekertje water vast moet houden. Succes!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:43

Ik begrijp wat je bedoelt, ik heb hetzelfde.
Voor het paard is het absoluut fijner omdat je je teugels eigenlijk losjes in je handen hebt, tenminste zo ervaar ik het (je zet minder druk op de teugels).
Persoonlijk heb ik er geen problemen mee en het gekke is dat als ik val (de keren dat ik gevallen ben) toch automatisch de teugel dichtknijp met mijn pink en dus mijn paard er niet vandoor gaat.
Weet niet of je het aan kan leren om je pink goed te sluiten maar ik rijd al 25 jaar zo en het gaat goed.
We hebben gewoon een afwijking Clown

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 14:57

blensink schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt, ik heb hetzelfde.
Voor het paard is het absoluut fijner omdat je je teugels eigenlijk losjes in je handen hebt, tenminste zo ervaar ik het (je zet minder druk op de teugels).
Persoonlijk heb ik er geen problemen mee en het gekke is dat als ik val (de keren dat ik gevallen ben) toch automatisch de teugel dichtknijp met mijn pink en dus mijn paard er niet vandoor gaat.
Weet niet of je het aan kan leren om je pink goed te sluiten maar ik rijd al 25 jaar zo en het gaat goed.
We hebben gewoon een afwijking Clown

Zo rijdt ik dus ook.
Het is voor mijn gevoel een meer ontspannen houding, waardoor het mij ook lijkt dat mijn paard het fijner vindt. Daarbij gebruik ik het sluiten van mijn handen als hulp en dat hoeft dan vaak niet eens helemaal.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 15:55

Klopt Ja
Ik geef de schuld eraan dat sinds ik paardrijd eigenlijk de boodschappentassen op de zelfde manier draag als de teugels Clown .
Met het gevolg dat de pink lammer word omdat tassen vaak zwaarder zijn dan teugels.
Dit is echt een tik Gestoord maar het gaat automatisch, misschien doen jullie dit ook en komt het dus daardoor.
Vraag me namelijk al jaren af het hierdoor komt, ookal heb ik er geen last van verder in tegenstelling vind het wel prettig wat @Judje ook zegt.