Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Is hij onlangs nagekeken door de tandarts?
ArianneF schreef:met zijn trens alleen doet hij het ook wel een beetje, maar daar heb ik een dubbele neusriem dus dan zie je het niet zo erg.
Oh jee
dus wees niet ongerust
ArianneF schreef:het is niet dat hij in verzet komt tegen de stang, maar hij doet het alleen omdat het zeer doet denk ik.
met zijn trens alleen doet hij het ook wel een beetje, maar daar heb ik een dubbele neusriem dus dan zie je het niet zo erg.

ArianneF schreef:ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. het lijkt geen verzet te zijn, want ik kan er goed mee rijden, hulpen aangeven, enz. maar hij doet bij moeilijke oefeningen zijn mond open, zonder enige reden lijkt het
ArianneF schreef:en dan moet je erbij bedenken dat hij flink kan knagen erop, en kwijlen
Talonius schreef:Daarnaast een paard wat veel kwijlt/schuimt hoeft niets te maken te hebben met een verkeerd bit. Er zijn veel paarden die een juist bit hebben, een goede aanleuning etc. die dit ook doen. Sommige paarden knabbelen nu eenmaal graag op het bit en de 1 produceert nu eenmaal meer kwijl dan de andere.

ArianneF schreef:ik heb het dunst mogelijke combinatie op gebied van stang en trens, maar ik was juist bang dat dit te scherp zou zijn! maar dat denken jullie dus niet? toch beter te dun en wat scherper, dan dik?
hoe moet ik erachter komen wat voor bit ik nu moet proberen dan? iemand ervaring ermee?
: hij had verschrikkelijke haken op zijn tanden.
.