Ik mocht zondag een 'testritje' maken, maar toen kwam ik toch al wel wat probleempjes tegen.
Ik heb 5 jaar op een manege gereden maar dat is ondertussen ook al weer 2 jaar terug en daarom kan ik wel wat hulp gebruiken.
Ze is heeeel zwaar in de hand en gaat ook hangen op je hand zeg maar. En als ik de beide teugels in 1 hand neem, scheurt ze me de teugels gewoon uit de handen! Ik heb na een halfuurtje rijden gewoon al de blaren op m'n vingers! En spierpijn in m'n armen

Hoe kan ik dit oplossen? Help?!

Dan is er nog een probleempje. Ze heeft er nogal 'moeite' mee om op de hoefslag te blijven. Toen ik er 2 tellen op zat, probeerde ze me al uit. Er stond een paard in de hoek en daar ging ze lekker achter plakken. Ik haar d'r achter weg sturen maar ze maakte vrolijk weer een bochtje, terug naar het stilstaande paard. Na dat 3x gedaan te hebben, had ze eindelijk door dat ik dat niet wilde en toen ging het goed. Maar ze snijd nog steeds alle bochten af. En als ik haar haar eigen gang laat gaan, slingert ze vrolijk door de bak heen.
Ik heb dus constant m'n buitenteugel d'r aan en m'n binnenbeen. Maar het is wel gewoon ontzettend irritant.
Misschien heeft iemand hier ook nog tips voor?
Ik ken het paard verder nog niet. Misschien is het uitproberen, misschien niet, ik weet het niet. Maar ik wil het gewoon zo goed mogelijk aanpakken.
Ik hoop dat iemand me wat nuttige tips kan geven!