Pony moeilijk in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steph_pzn

Pony moeilijk in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 14:14

Hallo allemaal!
Ik heb een probleempje met de galop. Stap en draf gaan perfect, goede stelling en goed aan de teugel!
Maar de galop is echt heel slecht, ik weet niet hoe ik het moet oplossen.
het aanspringen gaat heel goed, maar als ik hem probeer bij elkaar te houden valt hij uit elkaar en gaat hij rennen ipv verzameld!
hij is erg sterk en ik oefen het al maanden, zonder verbetering.

iemand tips?

Jemilah

Re: Pony moeilijk in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:31

Probeer geen lange stukken te galopperen maar juist hele kleine stukjes. Wees streng op de aansprong, tijdens het aanspringen moet je paard in een rustig tempo draven en makkelijk in de hand zijn. Probeer zo aan te springen, galoppeer een paar passen en neem je paard dan terug.

Als je vanuit een nette ontspannen draf aanspringt en probeer je paard ontspannen te houden tijdens de aansprong zal die ontspanning zich langzaam uitbouwen tot een aantal galoppassen. Door dit langzaam op te bouwen zal je paard krachtiger worden en zal de galop al snel een stuk beter gaan!

Veel succes.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:18

Hou het op de volte, dan kan hij je niet zo gigantisch uit elkaar vallen. Let goed erop dat je de buiten teugel er goed aan houd, erg belangrijk!
Mag ik vragen of je pony ijzers draagt? Bij mijn pony was de galop ook niet echt geweldig en een paar ijzers voor was echt een wereld van verschil..
Succes!

chamleona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 09:11

Veel overgangen van draf naar galop, stap galop enzo.

Succes!

_LuCa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:50

Veel overgangen en figuren rijden in alle gangen, dus niet alleen rechtoer rechtaan. door de overgangen wordt je paard beter aan het been en door de figuren worden zijn/haar stelling en buiging beter. Ook kan je proberen om in de galop voltes te rijden waardoor hij niet te ver uitelkaar kan lopen omdat dat niet op een volte past. succes Knipoog