Lielle schreef:dan moet je beginnen om eerst te zorgen dat je in een gecontroleerd tempo kunt aanrijden en dat constante temp kunt vasthouden. Als ik jouw bericht zo lees ontstaat bij me de indruk (even extra overdreven neergezet) dat je in een sukkelgalopje aankomt en dan de laatste 3 galopsprongen wil 'wegstormen'. Ik vind dat heel vervelend rijden, ik wil juist vanuit een gelijkmatig tempo springen en niet een soort katapult effect.
Probeer dus juist om een constant tempo te vinden en dat t/m de afzet vast te houden, onder dat je eraan moet trekken om hem bij je te houden.
Wat zegt je instructeur ervan?
/edit
lees net je topic over twee teugels + martingaal. Als je graag rijdt op de manier zoals dat paard springt, zul je aan mijn tips weinig hebben, want zo mag ik absoluut niet rijden.
Nee, dat gaat over één van de andere paarden
Dit paard is mij dan weer iets te veel van het goede. Mijn instructeur is van mening dat het voor een 4jarige heel goed gaat en dat ze, zoals jij zegt, met het constante galopperen goed springt. Maar in een parcours gaat ze best hard (niet speciaal op de hindernis af, gewoon de hele tijd) en dan houd ik haar dus bij me, op zo'n moment. Het is niet zo dat ik haar extra langzaam laat gaan.