Even ter verduidelijking
Normaal gesproken gaat een paard naar (bijv.) links als je beide handen naar links doet, je gewicht verplaatst, je buitenbeen iets naar achter aanlegd en je binnenbeen lichtjes aandrukt zodra je paard naar links gaat voor buiging enz. Op je linkerhand komt dan minder druk dan op je rechterhand, je rechterhand sluit je en op je binnenhand(linkerhand) komt dan minder druk te liggen dan op je buitenhand en je buitenteugel ligt tegen de hals aan en je binnenteugel ervanaf. Maar Jopke(mijn verzorgpaard) reageerd daar niet op en blijft stug vooruit lopen. Echter als je wat meer druk neemt op je binnenhand en je buitentuigel losgooid gaat ze wel naar binnen of de kant op die je wilt zeg maar. Dus niet op de goede manier.. Misschien dat het nu iets duidelijker is?

Alvast bedankt!
Dacht dat dat gewoon kwestie van aanleren was) dan doet ze het dus gewoon enorm goed
Yay
Heb je misschien tips hoe ik dat langzaam aan kan gaan leren? Want de eigenaren rijden er niet zo vaak op en zijn er ook niet heel vaak, dus ik ga het wel vragen of ze me willen helpen begeleiden, maar heel vaak kan dat dus niet en misschien kan ik er dan al mee proberen te beginnen?