Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
.

monaatjuh schreef:bedankt, maar ik kom hier niet veel verder mee...bij mijn paardje is het namelijk weer een geval apart....ze loopt altijd met haar kin op de borst...zelfs als ik met totaal losse teugels rij.
Verder zou achter de teugel lopen veroorzaakt worden door teveel teugelhulp en slecht voor het been zijn terwijl ik tot nu toe de 2 maanden dat ze onder het zadel is alleen nog maar met een ontspannen los teugeltje heb gereden en alleen nog maar bezig ben geweest met aan het been rijden.
mijn instructrice zegt dat ik met een weerstandbiedende hand moet rijden en haar in de teugel moet drijven...liever even sterren kijken dan de verkeerde manier doorzetten.hierbij is veel been erg belangrijk, in mijn geval is mijn paardje de juiste aanleuning niet gewend en loopt ze met haar kin op de borst omdat ze dit blijkbaar een fijne houding vind(???) of denkt dat het zo hoort of om onder werk uit te komen.