Ik rijd een jong paard (ongeveer 3 maanden onder het zadel), waar ik het volgende probleem mee heb:
In draf wil ze heel graag alleen maar heel erg hard, ze wil dan echt onder me uitlopen, en wordt dan ook wat lastiger te sturen. Vooral als ik pas net ga draven én als ik begin met galopperen, wordt ze nogal heet. Als ze eenmaal rustig is is ze veel vriendelijker, begint mijn hand voorzichtigaan op te zoeken en is gewilliger aan de hulpen.
Nu ging het al wat beter, maar nu moet ik oefenen mijn been er aan te kunnen houden in de draf. Maar zodra ik binnenbeen ofzo geef wil ze alleen maar heel erg hard, en als ik haar terugrijd of opde volte zet krijg ik af en toe flinke bokken
Hebben jullie nog tips hoe ik dit het beste aan kan pakken? Moet ik toch gewoon mijn been eraan houden, is het iets waar ik doorheen moet? Of is het beter geen beendruk te geven tot ze rustig is, en dan met beendruk te beginnen?
Ik heb wekelijks privéles, dus ik heb begeleiding, maar wat extra tips kunnen nooit kwaad, dus kom maar op