Zadel zakt scheef bij geschoren pony, iemand tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Zadel zakt scheef bij geschoren pony, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 11:50

Onze grote maat shetten zijn ivm met marathons geschoren, maar onze dochter rijd er les en F proefjes op, maar nu ze van het weekend geschoren zijn, zijn ze zo veel gladder van vacht, dat het zadel wegglijd naar 1 kant.
Pony was helemaal aangesingeld, heeft een staartriem, die ook strak zat, wat is er nog meer om het glijden tegen te gaan, ben benieuwd of iemand het herkent en er wat op weet........

midgie

Re: Zadel zakt scheef bij geschoren pony, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:36

Kan door dat zijn rug niet aan beide kanten juist bespiert zijn en het kan ook door de zit van het ruitertje komen, als die niet in balans op het zadel zit gaat het vaak schuiven, wat je heel vaak bij van die kliene ruitertjes ziet ,
Of het zadel is gewoon niet passend.
In principe moet je met een juist passend zadel in balans blijven ook zonder singel, maar is voor zo`n kindje wel wat moeilijker zeker op die hobbelshets.
Misschien iets van een anti slip matje eronder

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 17:37

Het viel juist op,doordat ze geschoren waren, voorheen gleed het zadel helemaal niet weg, maar nu is het ponytje een jas kwijt en gebeurt het......
Antislip matje is een goed idee, gaat dat onder het dekje o.i.d, ken het zelf niet nml.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:08

ik heb ook wel eens gehoord dat een anti-slip matje helpt, volgens mij gaat het op de blote rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:36

Evt. ook een antislipsingeltje gebruiken. Ik weet alleen niet of die er ook in shetjesmaat zijn Verward