Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

paardfysio schreef:rebeltje schreef:Mij werd juist door de kraker/fysio/instructeur aangeraden om niks te gebruiken. Eerste week rust of longeren lang en laag en dus los zelf naar ontspanning toe laten lopen. Hetzelfde geldt voor het rijden. Alleen lang en laag, dus vooral ontspannen laten lopen.
Daarbij zou ik sowieso niet naar hulpteugels grijpen als jij je handen niet stil kan houden en je pony tegen jouw hand in gaat, maar iemand zoeken die dat samen met jou kan oplossen![]()
Ik sluit mij hierbij aan.
Ik denk dat je beter op zoek kun tnaar ene goede instructrice die je hier in begeleidt dan dat je naar hulpmiddels neigt te grijpen.
rebeltje schreef:Daarbij zou ik sowieso niet naar hulpteugels grijpen als jij je handen niet stil kan houden en je pony tegen jouw hand in gaat, maar iemand zoeken die dat samen met jou kan oplossen![]()
Zoals je zelf al zegt ben je er niet ervaren mee. Hulpteugels kunnen heel nuttig zijn, mits je ermee om kan gaan. Kan je dat niet ben je meestal verder van huis dan ervoor. Dus of zoek iemand die weet echt weet hoe hij ermee om moet gaan, of zoek iemand die je kan helpen zonder naar hulpteugels te grijpen. Waarbij het laatste mij persoonlijk het beste lijkt
woeliej schreef:ik hoopte dus mijn ónkunde' op te vangen voor de pony door een hulpteugel. Zodat hij er geen last van heeft en ik eraan werken kan.
midgie schreef:woeliej schreef:ik hoopte dus mijn ónkunde' op te vangen voor de pony door een hulpteugel. Zodat hij er geen last van heeft en ik eraan werken kan.
Bij onkunde hulp zoeken en niet met hulpteugels gaan klooien zal ik maar even zo zeggen,
Een hulp teugel is voor een ruiter met onkunde erg fout en voor de ruiter die echt kan rijden niet nodig.

! lailapri schreef:Ik weet niet hoe jij een hulpteugel gebruikt maar als je hem gewoon instelt als bij het longeren wordt een paard niet meer gedwongen doordat je erop gaat zitten.je laat je paard kraken maar je rijstyle en training blijft zo ongeveer hetzelfde, vervolgs nog een hulpteugel die het paard in een houding dwingt waar hij niet vrijwillig in gaat lopen maar dus met spanning. binnen de kortste keren zal het paard dan weer vastzitten.
.