Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MaartPaard schreef:Laatste keer dat hij dit deed pakte ik met 2 handen 1 teugel en kreeg ik hem aardig terug, daarna heb ik hem nog op zn lazer gegeven.
Domme geit dat je bent. Je krijgt hem te stoppen, hij stopt en je straft hem? WAAROM?!
beetje raar.. Zal wel bokken en dan vertrekken zijn zeker..
.

Annetje schreef:MaartPaard schreef:Laatste keer dat hij dit deed pakte ik met 2 handen 1 teugel en kreeg ik hem aardig terug, daarna heb ik hem nog op zn lazer gegeven.Domme geit dat je bent. Je krijgt hem te stoppen, hij stopt en je straft hem? WAAROM?!
De volgende keer als je trekt zal hij als het goed is niet meer terug gaan in tempo en alleen maar harder gaan. Dit heb je hem nu geleerd. Jij trok, hij ging langzamer, maar blijkbaar moest dit niet want jij strafte hem. Volgende keer bedenkt hij wel wat anders om te doen als jij met twee handen aan een teugel trekt.
Wanneer een paard doet wat je wilt, moet je hem belonen. Gaat je paard er vandoor en doe je weet ik veel wat en hij gaat rustiger, dan prijs je hem de hemel in! Wat een braaf paard dat hij 'zomaar' weer rustig gaat! Wat lief, wat super goed van hem! *aait paardje*
Wat je tegen het bokken en trekken kunt doen weet ik verder niet, maar ik móést hier even op reageren.