slangenvolte 3 bogen iemand tips??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kapi_Dust

slangenvolte 3 bogen iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 15:25

hoi,

komend weekend moet ik op een wedstrijd een slangevolte 3 bogen rijden. Nu ken ik dat figuur wel, maar vroeg me af of iemand nog tips heeft.
(Ik reed hem alleen vroeger altijd met 5 of 8 bogen:))

Groetjes
Mirjam

vera_pino

Re: slangenvolte 3 bogen iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:30

Je moet precies tussen F/K en B/E en M/H richten, hem goed rechtstellen
en op tijd de juiste stelling aannemen, 3 passen recht en hup de volgende
niet terugrijden want dan rijd je een franse slangenvolte. En dat is niet de
opdracht Knipoog

Maak je er niet te druk om het levert meestal toch wel een 6 of 7 op als je
zonder verzet en juiste stelling rijd en incidenteel een 8. succes ermee

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:33

Kapi_Dust schreef:
hoi,

komend weekend moet ik op een wedstrijd een slangevolte 3 bogen rijden. Nu ken ik dat figuur wel, maar vroeg me af of iemand nog tips heeft.
(Ik reed hem alleen vroeger altijd met 5 of 8 bogen:))

Groetjes
Mirjam

Voor een slangen volte 3 bogen. Deze begint altijd bij A of C, dus je gaat niet meer helemaal de hoek in, ook niet de hele hoek af snijden. Dan draai je een halve volte van ongeveer 13m. Zorg dat je vanuit de wending vloeiend en recht over steekt, de halve volte zijn verbonden met rechte lijnen, dan draai je bij de hoefslag weer een volte ong van 13m en weer een rechte lijn, en dan de laatste volte van ong 13m en weer niet helemaal de hoek in, bij A of C is de slangenvolte weer afgelopen.

Echt tips heb ik niet, alleen dat je de rechte lijnen echt recht moet rijden en de halve voltes netjes rond. Succes!

Edit: En inderdaad niet terug rijden, maar snel een onvoldoende zal je er niet voor halen zolang het paard gewoon netjes door loopt! Knipoog

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:34

En dan heb ik nog als tip om vooral niet te snel te rijden. Neem je tijd voor het rechtmaken en omstellen, daar scoor je nameijk je punten mee Knipoog

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 15:39

dus recht-stellen en niet terugrijden. ok, ik dacht namelijk dat je iets terug moest.Lachen

Dank jullie... meer tips zijn welkom, begin namelijk nu zenuwachtig te worden voor zondag:) (terwijl mijn paardje alles rijd, alleen bang is voor 1 deur:))

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:00

Kapi_Dust schreef:
dus recht-stellen en niet terugrijden. ok, ik dacht namelijk dat je iets terug moest.Lachen

Dank jullie... meer tips zijn welkom, begin namelijk nu zenuwachtig te worden voor zondag:) (terwijl mijn paardje alles rijd, alleen bang is voor 1 deur:))

Als je de slangenvolte gewoon netjes rijd, zonder terug te rijden. Je de juiste stelling hebt en je paard fijn nageeflijk door blijft lopen, zal je voor je slangenvolte geen onvoldoende krijgen... Lachen

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:01

Ik weet niet of je de slangenvolte door moet zitten of licht moet rijden, maar anders moet je niet vergeten van been te verwisselen!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:08

Anieke89 schreef:
Ik weet niet of je de slangenvolte door moet zitten of licht moet rijden, maar anders moet je niet vergeten van been te verwisselen!

Inderdaad! Maar denk dat je L1 moet, proef 9? Die is in ieder geval doorzitten.
En anders lichtrijden en op de AC lijn van been wisselen.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 16:25

gelukkig mag je bij F5 lekker doorzitten:) das wel een meevaller...

maar vooral stelling vragen en dat ik rechtdoor moet ipv terug naar letter rijden gaat me helpen:)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:45

Wat ook eens op mijn proef heeft gestaan, dat je precies bij B de hoefslag moet raken. Dat is dan het midden van je tweede boog.
Had toen een 6 gekregen de wedstrijd er op dit gedaan en toen een 7. succes

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:50

Je moet tussen de FK over steken, dan recht van de B naar de E oversteken, en dan precies tussen de M en de H. Recht oversteken, goed rechtstellen en vanaf X de stellling nar de juiste kant doen. Slangenvolte met drie bogen is 2 keer de bak over steken.

Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:06

Laat je paard met goede stelling lopen tijdens de bochten, wissel van been op de AC lijn.
Een slangenvolte met 3 bogen is niet zo moeilijk. Zorg dat je, je bochten goed ruim rijdt, en dat je in ieder geval de hoefslag aanraakt als je de wending rijdt. Wij reden hem al toen we misschien 3 weken te paard waren, het is gewoon een kwestie van oefenen. Ga hem voor je wedstrijd nog een keer doornemen, en let vooral op die stelling(!)