Hooi!
Ik heb laatst (nouja, alweer een tijd geleden) een ongeluk gehad met mijn paard King. Hij schrok (wss van zichzelf..) en is er toen vol vandoor gegaan. Ik kon hem met geen mogelijkheid tegenhouden, en we zijn samen onderuit gegaan op het asfalt.
Nu heb ik daarna wel wat gereden (zelfs nog een wedstrijdje meegepikt met mn zwaargekneusde heup en gebroken rib) maar daarna werd onze bak slechter (die word glad als het veel regent) en aangezien King toen is gevallen, merkte ik dat ik erg bang werd, vooral linksom (we zijn in een bocht naar links onderuit gegaan).
Ik kan nu helemaal niet rijden, omdat de bak te slecht is, dus longeer mijn paard een paar keer per week (als de bak het toestaat) en verder doe ik eigenlijk vrij weinig. Heb alweer een maand niet gereden denk ik..
Maar het 'probleem' is nu dus, dat ik het idee heb, dat ik steeds 'banger' begin te zijn, vooral linksom in galop.
Mijn vraag is nu dus, zijn jullie ook weleens onderuit gegaan, en hebben jullie daar angst aan overgehouden? En zo ja, hoe hebben jullie dit 'opgelost'. Hoe lang zal het ongeveer duren, voordat ik weer bochten durf te rijden in galop (op links, rechts is geen probleem Verward )
Ik heb het er ook al met mn instructrice over gehad, en die zegt dat ik lekker rustig aan moet doen, lekker bij de basis houden, en het simpel houden, om het vertrouwen terug te winnen.
Maar nu kan ik helemaal niet rijden, en ik ben bang, dat ik straks helemaal niet meer durf te galoperen (linksom). En dat wil ik niet!
Heeft iemand tips?