Hoe vinden jullie dit plaatje eruit zien ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita_1995

Hoe vinden jullie dit plaatje eruit zien ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 19:11

Afbeelding

marlies85

Re: Hoe vinden jullie dit plaatje eruit zien ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:12

het paard loopt achter de loodlijn, en zie een ruiter met strenge hand

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:13

ik vind dat hij lekkere gangen heeft voor een tinker.

verder vind ik dat hij wat te diep loopt (weet niet hoe dat zit met tinkers) hij is wel goed over de rug dan.

probeer je handen naast elkaar te houden. je trekt nou aan de binnenkant. als je je binnenhand tegen het paard houd en dan trekt krijg je valse stelling.

Amigoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:16

jolentinus schreef:
ik vind dat hij lekkere gangen heeft voor een tinker.

verder vind ik dat hij wat te diep loopt (weet niet hoe dat zit met tinkers) hij is wel goed over de rug dan.

probeer je handen naast elkaar te houden. je trekt nou aan de binnenkant. als je je binnenhand tegen het paard houd en dan trekt krijg je valse stelling.

Ben het helemaal met jolentinus eens Knipoog

Vind het wel een erg leuke tinker!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:16

Waar zit het praktijkprobleem?

Stelling neem je niet door je binnenhand naar je toe te halen. Houd je binnenhand van de hals, handen op gelijke hoogte.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:17

Kelly_ann schreef:

Stelling neem je niet door je binnenhand naar je toe te halen. Houd je binnenhand van de hals, handen op gelijke hoogte.

(ik las de eerste keer over niet heen haha.. dacht al)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:18

ik vind hem veel te diep lopen, dr handen zijn een beetje vaag voor de rest gaat het wel Knipoog

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 19:25

Kelly_ann schreef:

Is mijn bijrijdster BTW Bloos

Tinker is ontzettend sterk.

Bijrijdster moet nog veel leren, leren te zitten, haar handen op gelijke hoogte idd, ervoor te zorgen dat de teugels aan gaan voelen als elastiek, benen voldoende naar achteren leggen en voldoende been te geven, knie naar binnen draaien, hakken naar beneden, rechtop zitten etc.

Praktijkprobleem is eigenlijk: 'Hoe te rijden als ze zo sterk wordt', veel overgangen rijden weet ik, maar als je eemaal aandraaft schiet ze er als een kanon vandoor, zo sterk maakt ze zich dan en is dan bijna niet terug te rijden, geloof me, is geloof ik een familieprobleem, haar moeder doet het namelijk ook, terwijl deze merrie door iemand anders is beleerd en ik haar zelf alleen een beetje uitstap.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 19:28

Nelleke1 schreef:
ik vind hem veel te diep lopen, dr handen zijn een beetje vaag voor de rest gaat het wel Knipoog

Dit is een puur een momentopname hoor Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:29

je zit iets te ver naar voren, en hebt de teugels erg strak, en hij loopt achter de loodlijn. wat is het nut van dit topic? anders hoort het mss bij haw?

ben je het zelf?

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 19:32

Dit is een van de eerste keren dat ze er op rijdt...

Afbeelding

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:33

Nikita_1995 schreef:
Kelly_ann schreef:

Is mijn bijrijdster BTW Bloos

Tinker is ontzettend sterk.

Bijrijdster moet nog veel leren, leren te zitten, haar handen op gelijke hoogte idd, ervoor te zorgen dat de teugels aan gaan voelen als elastiek, benen voldoende naar achteren leggen en voldoende been te geven, knie naar binnen draaien, hakken naar beneden, rechtop zitten etc.

Praktijkprobleem is eigenlijk: 'Hoe te rijden als ze zo sterk wordt', veel overgangen rijden weet ik, maar als je eemaal aandraaft schiet ze er als een kanon vandoor, zo sterk maakt ze zich dan en is dan bijna niet terug te rijden, geloof me, is geloof ik een familieprobleem, haar moeder doet het namelijk ook, terwijl deze merrie door iemand anders is beleerd en ik haar zelf alleen een beetje uitstap.

Maar je denkt toch niet dat je zelf flink terugtrekt dat je het kan winnen?

Dit probleem los je op door zelf rustig en kalm te blijven zet haar eens op een volte
als ze er zo vandoor vliegt, ga wat langzamer lichtrijden en gaat ze langzamer dan is
de beloning dat ze weer rechtuit mag lopen.

Ik vind deze ruiter erg hard in de hand..

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 19:56

Ook een momentopname...

Afbeelding

Oplossing: 'Het wordt tijd dat we goed les krijgen van onze Grand-Prix instructeur' Knipoog

LuvieLuv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:16

Ik rijd zelf ook een tinker die erg sterk kan zijn, soms gaan inderdaad je handen verkrampen door de constante druk. Ik vind het ook erg moeilijk om je dan nog te kunnen ontspannen.
Wat ik altijd vind werken bij paarden die te hard gaan is ze gewoon op een volte 10 meter zetten, daardoor word de gang rustiger. Als jij vind dat het tempo weer ok is ga je weer rechtuit.
Zodra ie weer versnelt doe je weer hetzelfde. Bij mij heeft dit effect.
Zou je niet eens proberen zonder sporen te rijden? Als je nog moeite hebt met beenligging e.d. kan ik me voorstellen dat het paard misschien ook geprik enzo voelt...
En de zit is wel mooi maar als je zúlke lange beugels hebt is het misschien ook lastig om houvast te vinden. Doe ze eens een gaatje of wat korter. misschien helpt dat.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:24

ik sluit me hier bij aan,ook ik heb het zo op deze manier gedaan en waarom rijd ze eigelijk met sporen als ik vragen mag?ik zouz eggen ga weer terug na de basis en als dat goed is weer gaan uitbereiden of gewoon op les gaan..

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:44

marlies85 schreef:
het paard loopt achter de loodlijn, en zie een ruiter met strenge hand

ben ik ook mee eens, amazone staat op de beugels, meer op het buiten been binnen heup werkt terug, buiten hand geeft teveel mee, gewicht is daardoor aan de buitenkant, zal moeilijk door de wending lopen, paard loopt lekker door, ik zou proberen hem in dit tempo aan het werk gaan zetten en zijn tempo over nemen, en daardoor aandacht vragen veel, wendingen rijden combinatie kan wel wat worden, als de amazone er los op kan gaan zitten, kan gaan werken met het paard, niet eerst het tempo terug willen trekken, voorwaarts werken zonder harder te gaan.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:01

Ik heb zelf ook een aantal tinkers en weet dat ze sterk en eigenwijs kunnen zijn.
Maar zorg ervoor dat je niet gaat vechten en zo ziet het op het tweede en derde plaatje er wel naar uit, te harde hand en word in de krul getrokken zoasl het bij mij overkomt , geen ontspannen onderhals ,zorg dat ze zacht word in je hand door te vragen,
Ik train nu op de klassieke manier en merk dat ik daar heel veel aan hebt bij mijn eigenwijze tink.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:44

Het zijn momentopnames....

Moeilijk om daar rijtechnisch commentaar op te geven maar ik vind de foto's een gedwongen beeld geven...alsof er teveel gefocused word op het in de krul lopen.
Veel te veel aan de voorkant werken terwijl juist die achterkant zo belangrijk is.

Ik heb zelf ook een tinker die zich sterk kan maken(welk paard niet) maar juist het loslaten en volgen van de ruiterhand is dan belangrijk.

Ik zelf zou een passende instructeur de combinatie laten begeleiden (en een goede hoeft nog niet een grand prix instructeur te zijn voor dit paard Knipoog )

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:51

Citaat:
tinker is ontzetten sterk...

Elk paard is ontzettend sterk!

Leuke tinker, ziet er goed uit. Ik vind hem op alle foto's teveel vastgehouden, waardoor hij ook achter de loodlijn kruipt. Als je nou eens minder vast zou houden, zou het er meteen prettiger uitzien.

Mijn vorige tinker kon zich ook heel sterk maken, maar zij had juist een zeer gevoelige mond. Als ik ging trekken, deed ik haar zeer en dan ging ze juist "zich sterk maken". Een paard kan nooit harder trekken dan dat jij terugtrekt! Het voorwaarts zijn kan ook in feite betekenen dat ze niet aan het been is, maar juist vlucht voor het been. het risico is dan dat je geen been meer geeft en alleen maar tegenhoudt, wat in feite niet werkt omdat ze dan juist op de voorhand gaan lopen. Ik zeg niet dat het zo is hoor, maar het zou zo kunnen zijn. Het gekke is dat ik je op de laatste foto wel met spoortjes zie rijden...

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:57

ik vind het er niet vriendelijk uitzien... achter de loodlijn... veelste strenge handen...
je moet het paard ook vrijheid geven, de hele tijd vechten helpt echt niet! al helemaal niet bij tinkers/koudbloed paarden!! (ik rij zelf ook op een tinker)
en alsjeblieft doe die SPOREN UIT!!! Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:02

@ ursulaatje
beetje vriendelijker mag ook wel hoor, als ik wist dat ik zulk commentaar zou krijgen, zou ik het hier nooit meer durven vragen!

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:04

ik zeg gewoon wat ik vind... ik bedoel het helemaal niet boos hoor... (misschien komt het van de uitroeptekens? Lachen )

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 22:06

ursulaatje schreef:
ik vind het er niet vriendelijk uitzien... achter de loodlijn... veelste strenge handen...
je moet het paard ook vrijheid geven, de hele tijd vechten helpt echt niet! al helemaal niet bij tinkers/koudbloed paarden!! (ik rij zelf ook op een tinker)
en alsjeblieft doe die SPOREN UIT!!! Knipoog

We rijden nu ook zonder sporen hoor, die foto is van augustus... Knipoog

Mijn bijrijdster rijdt op het paard, ik kan zelf helaas nog niet rijden vanwege restverschijnselen van een zware hersenschudding vorig jaar, ik kan helaas zelf hoogstens 5 minuutjes stappen ivm duizelingen Bloos

Tot nu toe heeft bijrijdster maar 1x of 2x echt les gehad, toen viel instructeur van dak, brak zijn heup en was het afgelopen, maar ik ga er zeer binnenkort iemand bijhalen die echt goed rijden kan... Bloos

Dit paard rijd ik zelf aangespannen trouwens en dat gaat echt super Bloos

Afbeelding

Maar bedankt in elk geval voor jullie commentaar Knipoog
Laatst bijgewerkt door Nikita_1995 op 22-11-07 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:07

Nikita_1995 schreef:
Mijn bijrijdster rijdt op het paard, ik kan zelf helaas nog niet rijden vanwege restverschijnselen van een zware hersenschudding vorig jaar, ik kan helaas zelf hoogstens 5 minuutjes stappen ivm duizelingen Bloos

Tot nu toe heeft bijrijdster maar 1x of 2x echt les gehad, toen viel instructeur van dak, brak zijn heup en was het afgelopen, maar ik ga er zeer binnenkort iemand bijhalen die echt goed rijden kan... Bloos

Dit paard rijd ik zelf aangespannen trouwens en dat gaat echt super Bloos

Maar bedankt in elk geval voor jullie commentaar Knipoog

jeetje... allemaal pech dus... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Apple op 23-11-07 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: gequote foto verwijderd

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:07

instructeurs horen ook niet op het dak... Clown