elastiek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lartjj

elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 18:35

Ik wou weten wat jullie van elastiek vinden..... vinden jullie het goed of slecht ofz......??

Lise81

Re: elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:31

Ik begreep altijd dat elastiek meer neemt dan geeft.
Weet niet wat voor elastiek je bedoelt en hoe je deze wilt bevestigen en wat je er mee wilt bereiken?

Mijn mening is dat hulpmiddelen slecht zijn als ze slecht gebruikt worden en in mijn ogen wordt er door sommige mensen te snel naar gegrepen. (Checken niet altijd eerst paard/zadel/eigen rijstijl).

_37

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:51

Elastiek word toch meestal gebruikt tijden longeren??

Dan heeft het toch niks met je rijstijl te maken?? of zie ik dat nou verkeerd?? No Cheer

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:53

waar ga je het voor gebruiken en hoe ga je het gebruiken?heeft niets met je rijstijl te maken maar je kan netzoals onder de man toch iets fouts aanleren aan je paard als je het niet op de juiste manier gebruikt.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:07

Voorbeeld:

Als jij vindt dat je paard niet nagefeelijk is onder het zadel, niet goed over de rug loopt e.d. en je gaat hem daarom trainen met longeren - terwijl het paard zich verzet tegen je ruwe hand, dan zal het longeren (met of zonder elastiek) er toch niet toe leiden dat je paard fijner loopt onder het zadel.

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:31

je moet het altijd van twee kanten zien mensen denken dat ze dingen kunnen oplossen met elastiek en lijnen bij het het longeren dat is niet altijdeven waar raadpleeg een instrecteur die je kan helpen hierbij.succes

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:35

overleg even met een goede instructeur of het rijden/longeren met elastiek werkt hangt en van het paard en van de ruiter af, dat kun je nu niet zo even zeggen via internet

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:55

Eigenlijk vind ik het helemaal niet nodig allemaal.
Alleen in gevallen waar paarden dingen echt totaal verkeerd hebben geleerd (dus oorzaak alsnog onkunde van een (andere) ruiter/amazone) kan een hulpteugel helpen, in alle andere gevallen denk ik altijd: werk aan de basis en verbeter jezelf.

lartjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 08:59

ik gebruikt dat elastiek 1 keertjj in de week. Bijna nooit meer want ze loopt nu al naar beneden.Maar eerst toen ik erop ging rijden deed ze egt helemaal niks dat hoofd ging niet naar beneden wat je ook deed maar mij heeft het nu wel geholpen.....

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:46

Ik denk dat het eraan ligt hoe je het gebruikt en hoe lang. Net als met alle hulpmiddelen. Zolang je er goed over nagedacht hebt hoe/wat/waarom en het overlegd hebt met instructeur lijkt het mij geen probleem. En het moet uiteraard resultaat hebben. Zodra je echter uit gemakszucht en onkunde continu met elastiek en weet ik wat voor dingen meer gaat rijden, vind ik het wel een probleem.