Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
, te gaan zitten en voor je gevoel een beetje achter over leunen, zo heb ik geleerd om minder krampachtig op m'n paard te zitten tijdens de galop.
)

Lielle schreef:verlichte zit en eerst je pony leren galopperen, daarna pas die rug zwaarder belasten.
! Snoevie schreef:hoi allemaal,
ik heb een beetje een lastig probleem,en ik hoop dat jullie mij misschien wat handige tips kunnen geven.(ik heb ook les uiteraard,maar wat extra tips van de bokkers zijn nooit weg)
ik heb al een tijdje moeite met het netjes uitzitten van de galop.
het leasepaard wat ik had,had van zichzelf al een erg moeilijke galop,die moeilijk aansprong en ook moeilijk uit te zitten was.
ik heb nu een pony gekocht,die ook moeite met de galop heeft,dit is omdat zij een hele tijd heeft stilgestaan en nog spieren en balans mist.
als ze aangaloppeerd,is het gelijk in vliegende vaart,en ikzelf neem dan onbewust een rare houding aan; ik maak mijn rug te bol,en trek mijn voeten té veel op,waardoor ik,zoals je je kan voorstellen,erg krampachtig zit.
ik vertrouw haar en ben ook zeker niet bang,maar misschien dat er bokkers bijzijn die hetzelfde probleem hebben of hebben gehad,of van dichtbij hebben gezien,die me wat handige tips kunnen geven waarmee ik aan het oefenen kan gaan.