Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heel erg leuk om te doen!
ditchie schreef:Aah hoe ging dat liedje dan ookalweer met schipper schipper mag ik overvaren? En dan moeten ze iets bedenken wat die gene moet doen en dan tijdens het liedje mogen ze weer naar voren rijden?
Wij hebben ook ooit iets gedaan dat je op het paard zat en dat er halverwege de bak pionnen in het midden stonden met een lolly erop en die moest je dan vanaf je paard pakken en dan wie het eerst aan de overkant is. En je mocht de lolly miet laten vallen en niet van je paard af komen. En natuurlijk pas op het einde op eten. Maar volgens mij was er vooraf de lolly's ook iets van slalom.
Laat ze bijvoorbeeld een wedstrijdje doen wie het snelst vanuit achterwaarts kan aangalopperen! Dit is een idee van mijn instructrice, die kwam er deze week mee en het was leuk! En ik rijd niet bepaald in een kinderles. Nog een ander geintje dat ze bedacht had: laat ze bijhouden hoeveel draf-galop-drafovergangen (of stap-draf-stap) ze in bijvoorbeeld 3 minuten kunnen maken. En degene met de meeste stukjes galop (of draf) wint natuurlijk...
.
. 

), gewoon simpele oefeningetjes naast elkaar rijden