Gespannen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Gespannen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 14:22

Dit is een van mijn vele problemen, waarschijnlijk de ergste met paardrijden. Clown
Als het paard ook maar iets onverwachts doet, schiet ik gelijk in een gespannen houding en ben bang.
Hoe krijg ik dit mezelf afgeleerd? Veel paarden voelen dat en dat is natuurlijk niet leuk voor hun, waardoor ze nog zenuwachtiger worden Knipoog

Strawberry_

Re: Gespannen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 14:23

Ik volg dit topic even, heb d'r zelf ook wel eens last van namelijk Clown

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 14:28

gaan fluiten, liedjes zingen, je zelf zwaar maken (ontspannen gaan zitten), een keertje met je bovenlijf de spanning eruit schudden, zijn maar voorbeeldjes, maar zo heb ik mezelf truukjes geleerd om te ontspannen! (zit zelf ook snel gespannen). Daarnaast doe ik bij mijn eigen paard altijd bij het uitstappen mn voeten uit de beugels. Op de één of andere manier moet ik hierdoor wel ontspannen zitten. maargoed, als je op een knol zit die wat loederig is, is dat misschien niet zo'n briljant idee, zonder beugels Clown

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:03

Idd liedjes zingen voor jezelf dat heeft bij mij ook super geholpen Vork en tegen je paard aan praten, daar wordt je paaard ook rustiger van en je praat de spanning als het waren van je af Lachen suc6

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 19:38

maximee schreef:
Idd liedjes zingen voor jezelf dat heeft bij mij ook super geholpen Vork en tegen je paard aan praten, daar wordt je paaard ook rustiger van en je praat de spanning als het waren van je af Lachen suc6

Ja ik heb ook gehoord van iemand die een proefje moest rijden (wedstrijd) en die toen heel veel tegen het paard ging praten en daar werd het paard ook veel rustiger van. (dat paard is nogal druk namelijk dat weet ik helaas wel Tong uitsteken )

Harstike bedankt voor de tips, ik zit wel in een manege dus kan niet onbeperkt dingen proberen