oeffeningen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion

oeffeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 17:22

Hallo,

ik zit nu in de L1 en ik heb een paar vraagjes Knipoog
allereerst als ik ga wijken neemt hij de achterhand niet zo goed mee en het mag iets meer. weet iemand oeffeningen om dit te oeffenen?
en middendraf mag ook ietsje meer iemand nog handige tips/oeffeningen voor deze dingetjes
alvast bedankt

marian.

wash

Re: oeffeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:28

bij het wijken moet je je buitenteugel goed terug houden zodat de voorhand niet voor(!) de achterhand komt. ook moet je je binnen been lang maken en naar achteren leggen, zodat de achterhand ook schaart!
En om de middendraf beter voor elkaar te krijgen moet je niet de hele zijde naar voren rijden, maar korte en krachtige stukjes is veel effectiever! en zorg ervoor dat je paard/pony gelijk naar voren gaat op het moment dat je been geeft! en natuurlijk ook gelijk terug komt bij een ophouding.
Heel veel succes en ik hoop dat je er wat aan hebt! Vork

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:30

bij mijn oude verzorgpaard deed ik de zweep altijd op zn kont en dat hielp ook maar het ligt er maar net aan hoe het paard op de zweep reageert natuurlijk

wash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:31

Gashmiron schreef:
bij mijn oude verzorgpaard deed ik de zweep altijd op zn kont en dat hielp ook maar het ligt er maar net aan hoe het paard op de zweep reageert natuurlijk

nou. ik zou niet meteen met de zweep beginnen Vork

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 17:34

wash schreef:
Gashmiron schreef:

nou. ik zou niet meteen met de zweep beginnen Vork

wash bedankt voor je tips Knipoog ik ga ik zeker iets mee doen.
Gashmiron met de zweep ga ik niet beginnen Knipoog iig nog niet.
toch bedankt voor je reactie Pling

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:37

maar gewoon drukken op zn kont (dat voelt hij amper) en dat moest toen ook van die instructrise(of hoe je dat ook schrijft)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 17:39

Gashmiron schreef:
maar gewoon drukken op zn kont (dat voelt hij amper) en dat moest toen ook van die instructrise(of hoe je dat ook schrijft)

ohh oke Knipoog ik zal het onthouden en als de tips van wash niet werken ook toepassen Knipoog maar wel onder toezicht van een instructrice want ik weet niet hoe mijn pony er op reageert Knipoog
bedankt

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 19:01

ik heb ooit iemand horen zeggen dat op een volte(klein) en dan naar buiten(groot) ''wijken'' dat dat ook een goede oeffening is.
weet iemand of dit zo is? Knipoog

wash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:22

Haha! daar ben ik weer!
ja, dat is zeker een goede oefening, maar dan moet je er als nog voor zorgen dat hij goed zn achterhand mee neemt en niet over de buitenschouden weg loopt. Mijn tips helpen daarbij Knipoog

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 16:58

wash schreef:
Haha! daar ben ik weer!
ja, dat is zeker een goede oefening, maar dan moet je er als nog voor zorgen dat hij goed zn achterhand mee neemt en niet over de buitenschouden weg loopt. Mijn tips helpen daarbij Knipoog

oke bedankt Pling