Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
eertjuh22 schreef:waarom probeer je niet een spoortje wat tussen een knopje en een wieltje in zit?
niet aanvallend bedoelt ofzo hoor, maar vraag het me eigen gewoon af
PattyOosten schreef:Als ik jou was zou ik in de training er voor zorgen dat je paard nog ietsje fijner aan de beenhulpen komt te staan. Dan kun je met je (wiel)spoor verfijning aanbrengen en zou je je geen zorgen hoeven te maken om wat je na het wieltje om zou moeten doen.
marjolein80 schreef:Nu reageert mijn paard goed op mijn been alleen in galop zou hij iets sneller mogen reageren. Uiteraard wordt hier in de training aan gewerkt maar hij blijft niet reageren zoals ik wil.
Bonita_Bon schreef:Glad wiel is trouwens als een pizzasnijder, oftewel scherper dan een kartelwieltje. Kartels draaien over de huid van het paard mee als je je spoor aanlegt en je voet beweegt, een glad wieltje krijgt geen grip en snijd op dat moment over de huid...
Overigens rijd ik zo veel mogelijk zonder spoor (zelfde niveau), maar dat is een andere discussie
Bonita_Bon schreef:Glad wiel is trouwens als een pizzasnijder, oftewel scherper dan een kartelwieltje. Kartels draaien over de huid van het paard mee als je je spoor aanlegt en je voet beweegt, een glad wieltje krijgt geen grip en snijd op dat moment over de huid...
Overigens rijd ik zo veel mogelijk zonder spoor (zelfde niveau), maar dat is een andere discussie
PattyOosten schreef:Ik zou er voor zorgen dat ie dus net nog ietsje fijner aan de hulpen komt te staan. Gewoon met een (wiel) spoor en eventueel een zweepje. Veel overgangen, snelle correcties, veel afwisseling. Ik kan me niet voorstellen dat ie dan gaat afstompen op je wieltje.
marjolein80 schreef:Zal maandag eens overleggen met mijn instucteur wat hij vindt van een wieltje zonder tandjes, hier hebben we het nog neit eerder over gehad nl..
Het advies om met wieltjes te gaan rijden komt van mijn instructeur af... iedereen heeft een mening maar aangezien hij zelf tot en met grand prix les geeft en dit ook zelf rijdt, noem liever geen namen ga ik ervan uit dat hij het in ieder geval beter weet dan ik... maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar de mening van de mensen die dit ook ervaren hebben op dit niveau dus..
Dat ik mijn snel en duidleijk aan de hulpen moet hebben dat snap ik ook wel en ja dat is hijuiteraard anders gaan we niet zo hard..
En nee ik zit niet iedere 2 weken op wedstrijd en hij is pas met zijn 4 ingereden...
Daarnaast rij ik met veel regelmaat gewoon zonder sporen... helemaal niks aan dus! En als ik dan bij ons op de vereniging kijk ben ik daarin in ieder geval de enige....

marjolein80 schreef:PattyOosten schreef:Ik zou er voor zorgen dat ie dus net nog ietsje fijner aan de hulpen komt te staan. Gewoon met een (wiel) spoor en eventueel een zweepje. Veel overgangen, snelle correcties, veel afwisseling. Ik kan me niet voorstellen dat ie dan gaat afstompen op je wieltje.
Het gaat ook niet om het afstompen.. maar om het verfijnen... aangezien ik nooit met zweep rij en dit ook absoluut niet nodig is en niet meer mag in het Z is dit geen oplossing voor mij. verder wordt er in de training al voldoende op bovenstaande zaken gelet.