paard tilt haar benen niet op.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

waterval123

paard tilt haar benen niet op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 20:46

Mijn paard struikelt heel vaak en niet zo'n beetje ook, ik ben in het voorjaar gevallen na het springen omdat ze na de landing struikelde waardoor we allebei tegen de vlakte gingen en ik 2 maanden met pinnen in mijn schouder heb gelopen waarna ik 2 maanden nog niet veel kon en hem nu nog steeds voel (mijn sleutelbeen) vandaag was de bak aan 1 kant best modderig en aan de andere kant goed te rijden daar heb ik dus gereden maar toch struikelde ze weer net zoals toen alleen kon ze nu nog net haar benen eronder plaatsen, nu struikeld ze wel vaaker en vaak in stap. Ik weet dat ik haar voor meer tegen moet houden en van achter meer erbij rijden zodat ze haar benen meer gaat optillen alleen draaft ze vaak aan in stap en dan alhelemaal, ook balkjes lopen helpt niet echt.
Iemand tips want ik vind dit echt heel vervelend!

B.v.d

ikenindi

Re: paard tilt haar benen niet op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:49

indi had dit ook.( dan wel niet onder het rijden, want daar is ze nog te jong voor) ik (nahja tuffi hier op bokt) is aan de hand gaan balkjes draven met haar. toen MOEST ze wel gaaan opletten waar ze liep, en dat doet ze nu ook. staat een stuk minder vaak op mensen hun voeten:)

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:49

veel overgangen rijden en veel balkjes lopen, ook al helpt dit nu nog niet echt;) waarschijnlijk zijn de spieren in haar achterhand slap, daar had mijn paard ook last van. 2 maanden balkjes gelopen en het is al een stuk minder!

chantal30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:52

mijn oude pony struikelde ook heel vaak en dat kwam bij haar door artrose in haar voorbeen. hoeft niet te betkenen dat die van jou ook heeft. maar laat het toch maar naar kijken als ze voor jullie val niet zo erg struikelde..

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 20:52

Oke, dankje. en dat zou wel ideaal zijn als ze dan ook een stuk minder op mijn tenen zou staan Knipoog
Nu dan nog maar een vraag, na dat spring ongeluk vind ze de balkjes eng en wil ze er met allemogelijke manieren langs af, als iemand voor haar loopt doet ze het wel heel voorzichtig maar zodra die weer weg is niet meer. en hoever moeten die balken uitelkaar?

Edit: chantal30@ ja toen struikelde ze ook al, wel zij mijn moeder vandaag dat ze ook een x (wel in de blub) door haar achterbeen struikelde ik heb haar gekregen toen ze 14 daarvoor is ze kompleet verwilderd en nooit iets met haar hoeven gedaan, haar voor hoeven zijn geen probleem maar haar achter hoeven wel, toen trapte ze echt om te raken daarna wilde ze alleen dreigen daar met haar kont naar je toe te draaien, ik had haar eindelijk zo ver dat ik haar hoeven op mocht tillen en heel even snel uitkrabben na mijn van heb ik dat 3 maanden niet kunnen doen (andere al helemaal niet!) en nu is het weer net zo erg met dat draaien met haar kont. zou het kunnen zijn dat dat voor 1 van haar achter hoeven komt?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:00

verschilt per paard. kijk goed hoe groot de stappen zijn die je paard maakt als je langs de balkjes draaft. ik zou zeggen: eerst aan de hand dan dus als ze het anders te eng vind, en langzaam aan minder er voor gaan lopen. evt eerst steeds er voor lopen en daarna longeren en 2 balkjes achter elkaar neer leggen?

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:05

Ik ga dit topic volgen. Heb hetzelfde probleem met mijn paardje. Ben ook al verschillende keren gevallen omdat meneertje struikelde (draf en galop). Probeer zijn achterhand actiever te maken door veel overgangen te rijden en hem actief naar voren te rijden. Maar ik ga het ook proberen met de balkjes (goede tip!). Buitenritten zijn door het struikelen niet altijd even ontspannen, hij kan bij wijze van over een blaadje struikelen. Komt deels ook omdat hij zelf niet goed oplet, ik moet zijn aandacht er goed bijhouden en ook in het bos hem actief naar voren rijden met een contact teugeltje...

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:11

tsja,
het enige wat ik kan zeggen
Kan het niet zo zijn dat ze nog iets heeft overgehouden?
zo niet,
heel erg voorwaarts stappen ,lekker loswerken.
Niet naar beneden rijden ,(niet naar beneden trekken iig)
want dan heb je kans ze op de voorhand gaat lopen en het nog erger wordt.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 21:12

Ik ga weer veel oefenen met de balkjes en hopen dat daar resultaat uit komt.
Het gekke is dat toen ik met haar op buitenrit was ik eigelijk niet durfte te crossen bang dat ze zou struikelen alleen toen struikelde ze helemaal niet en toen we gingen stappen is ze minstens 10x gestruikeld dan vraag ik me af sukkelt ze in draf gewoon en is ze niet actief genoeg of zou het een andere reden kunnen hebben?

Edit: Nee ze heeft er niks aanover gehouden we hebben haar na laten kijken en er was niks tezien Lachen