Ik rijd een paardJE (1m50 niet echt groot
), het is echt wel geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Ik ben nu terug met haar bezig sinds enkele weken omdat ik bezig was met een jong paard. Toen reed ik ze ni veel en als ik ze reed deed ik het met lange teugel omdat het niet ging. Toen is mijn papa er eens effe opgekrope. en toen ik; en toen ging het redelijk goed. Ze probeerde me nopg wel steeds uit. Voelde ze een gaatje dna maakte ze er gebruik van. Maar ik vind het echt moeilijk om ze te rijden, ik wil graag eens goed kunnen paardrijden met haar. Vele hebben al gezegd doe da paard weg enzo maar ik wil dat niet.
Als ik alleen rij gaat het het beste in groep is het hopeloos.
Wat doet ze? in het begin laat ik ze aan lange teugel stappen even ontspannen dan teugels opnemen. Bij haar moet ik ze in het begin echt kort genoeg nemen en in draf even goed tonen wie de baas is en dat is het probleem. Bijvoorbeeld woensdag ik pak de teugels op en maar trippelen, ik zet ze in draf madam bokt hoger dan het niet kan 2 keer na mekaar, ik krijg daar echt schrik van want ik heb geen controle over haar. En ook nog was ik aan het stappen, ze ziet iets en bok.
In de groep de vrijdag had ik meer moed. Het ging niet goed maarja, toen had ze ook 2 keer 2 keer achtermekaar gebokt echt uit koppigheid en ene keer gewoon teugels losgetrokken en gaan lopen. Het is altijd al een actief beestje geweest, maar ik vind het niet leuk en ik wil graag met ze kunnen springen, maar zo gaat het echt niet. Vroeger heb ik met haar gesprongen en dat ging goed maar de laatste tijd gaat het echt niet.
Weten jullie misschien goede raad voor mij?
Ik rijd ze met een spoortje om ze echter onder controle te kunnen houden. Last van haar rug heeft ze ook niet, ze is pas door de veearts nagekeken en was tip top in orde, beter kan niet
Ze is ondertussen al een 13 jaar en voelt zich nog zooo jong! Ik twijfel dan ook of k vrijdag wel in de groep ga meedoen. Ik heb er schrik voor. Papa zegt ook als ze stout doet is er niet veel mee aan te vangen..
Ik hoop dat jullie wat nuttige tips voor mij hebben!
groetjess!