Tijdens het rijden niet willen poepen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Glamourvw

Tijdens het rijden niet willen poepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 14:57

Mijn meisje wil tijdens het rijden absoluut niet poepen.
Ik merk soms opeens dat ze eigenlijk moet, maar ze doet het gewoon niet.
Als ik haar dan op stal zet na het rijden en ik doe haar deken op, dan doet ze het wel (kreunend)
Hebben jullie dit ook weleens?? Is het erg? en is er wat aan te doen?

sandr0

Re: Tijdens het rijden niet willen poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:02

Was t maar zo dat mijn paard t niet deed tijdens het rijden. Die van mij mest wel 7 keer tijdens het rijden( en wij moeten de mest in de bak gelijk opruimen dus elke keer afstappen Boos! ) Zelfs plassen geeft ie aan en doet ie onderweg tijdens een buitenritje. Ik denk niet dat tbij jouw paard kwaad kan hoor. Dat uurtje overbruggen ze wel en ze poept gewoon graag in haar eigen stalletje.

Flighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:43

Mijn vorige verzorgpaard had hier ook last van.
Hij ging hier soms best een beetje moeilijk van lopen, zeker tijdens een lange buitenrit.
Ik heb helaas geen idee wat je er aan kan doen en of het kwaad kan.
Dus ik zou ook graag horen of mensen hier een oplossing voor weten.

EEEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:55

Het kan geen kwaad, er zijn trouwens veel paarden die terwijl kreunen, dat is gewoon normaal.
En ze zal een gewoonte hebben van na het na het rijden te doen, sommige doen het ervoor in de wasplaats of zo, bij de meeste paarden is het echt altijd hetzelfde;

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:05

Die van mij loopt niet meer als ze moet poepen, ook heel vervelend als je aan het lessen , ze kan niet lopende poepen zeg maar , het heeft gewoon even tijd nodig eer het eruit komt, net een mens;-)

Ik kreeg een tip om haar even voor het rijden in een vreemde stal te zetten , vinden ze altijd wel spannend en dan gaan ze meestal poepen, dan zijn ze er maar vanaf, dus dat ga ik morgen maar eens proberen.,

Ja en 6 keer poepen achter elkaar is ook sneu, dat is dan weer een teken van stres, maar het is wel knudde dat je het gelijk op moet ruimen , ben je meer aan het mest ruimen dan aan het rijden !

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 09:42

midgie schreef:
Die van mij loopt niet meer als ze moet poepen, ook heel vervelend als je aan het lessen , ze kan niet lopende poepen zeg maar , het heeft gewoon even tijd nodig eer het eruit komt, net een mens;-)

Ik kreeg een tip om haar even voor het rijden in een vreemde stal te zetten , vinden ze altijd wel spannend en dan gaan ze meestal poepen, dan zijn ze er maar vanaf, dus dat ga ik morgen maar eens proberen.,

Ja en 6 keer poepen achter elkaar is ook sneu, dat is dan weer een teken van stres, maar het is wel knudde dat je het gelijk op moet ruimen , ben je meer aan het mest ruimen dan aan het rijden !

Nou stress dat komt in t woordenboek van mijn paard niet voor hoor Haha! . De spijsvertering komt alleen goed op gang zeg maar! Dat opruimen is inderdaad erg vervelend. meestal is er gelukkig wel iemand bij die t dan voor je op kan ruimen. Anders ben je inderdaad steeds aan t af- en opstappen.