problemen met mijn handen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FBN

problemen met mijn handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 20:31

hoi...
ik heb een heel gek probleem met mijn handen en ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik heb namelijk een paard dat heel moeilijk aan de teugel loopt en dat zijn bit op een kant vast zet ik heb dit overigens op geen enkel ander paard. ik heb dit eigenlijk nooit gehad heb paarden ook voor anderen getraind tot z2 niveau dus daar ligt het denk ik niet aan. ik denk dat het er misschien wel aan ligt dat mijn paard nog heel jong is 3.5 namelijk maar ik ben heel bang dat ik haar aan het verknollen ben want ik heb mezelf echt totaal vastgereden. Ik heb op dit moment wel een goede instructrice waar ik les heb met een vriendin van mij 2 keer per week.
en een andere kunnen we niet betalen ( ik ben al lang blij dat ik uberhaupet zo'n superpaard heb Bloos ) ik ga trouwens als gevolg daarvan ook weer gek met mijn handen doen ik gebruik daardoor mijn binnenhand meer omdat als ik bij mijn paard de buitenteugel aanraak ze heel heftig reageert en af en toe bijna gaat steigeren. Verdrietig aan de tanden en het harnachament enz. ligt het niet dat hebben we pas geleden namelik hierdoor allemaal gecheckt. ik hoop dat jullie me kunnen helpen Bloos

lexsus

Re: problemen met mijn handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:20

Wellicht een ander bitje proberen? Als je paard rustiger in de mond is, zul jij ook je handen rustiger kunnen houden. Bij ons op stal wordt er per paard gekeken, welk bit het beste past bij het paard.
Is het misschien ook een idee je instructrice te vragen een keer op te stappen zodat zij kan voelen wat er aan de hand is? Dan kan ze je gericht laten werken aan het probleem.

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:23

ander bit of bitloos eens proberen

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:26

als je paard in zijn linker rughelft of schouder partij vast zit (wat niet altijd te zien is maar wel te voelen)is het vaak zo dat hij/zij op recht moeilijk loopt en dan hoeft er niet eens een probleem te zijn met tanden ,bit e.d.
controleer eerst eens of je paard in zijn lichaam naar beide kanten ontspannen en los is d.m.v longeren.
ook zie ik dat je paardje nog vrij jong is en dan kan het ook gewoon een balans probleem zijn.

veel succes met uitvogelen