Terugvallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quilfa

Terugvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 20:13

Hee!

Ik rijd op het moment een paardje (zie mijn profiel), en hij heeft erg veel moeite met galoperen. Hij galopeert wel heel makkelijk aan, dus daar ligt het probleem niet. Hij vind het ook gewoon leuk enzo en hij doet wel zijn best. Maar het lukt niet om hem door te laten galoperen zonder dat mijn hele houding naar de knoppe gaat.. Hij doet 2 sprongen en gaat dan weer draven. Nou lukt het wel als ik een zweep erbij heb.. Maar dan raakt hij helemaal opgefokt en wilt ie iets té graag rennen. Nu mijn vraag: Hebben jullie ervaring met dit soort dingen, en vooral; hebben jullie tips?!

Gr.

KiWiKo

Re: Terugvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:15

wat ik doe in zo een geval is een tijdje in galop wegsprinten Lachen Lachen

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 20:21

KiWiKo schreef:
wat ik doe in zo een geval is een tijdje in galop wegsprinten Lachen Lachen

Dat kan ik zelf niet aan ivm rugproblemen + gescheurde meniscus (klem gelegen onder mijn eigen paard Clown ) en de manege waar ik (ga) rijden daar mag je dan alleen zelf op je knol ( Clown ) rijden...

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:20

Misschien reageerd die beter op een spoortje als op een zweep .. misschien dat de hulpen dan iets verfijnder aan komen Knipoog waarschijnlijk helpt les ook heel goed als je nu naaar een manege gaat Lachen suc6!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:18

Hoe doet hij het aan de longe?

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:27

horsesgirll schreef:
en de manege waar ik (ga) rijden daar mag je dan alleen zelf op je knol ( Clown ) rijden...

dus als je zelf doodziek bent mag er niemand anders op je paard....beetje belachelijke regel he..

maar inderdaad, hoe doet hij het met longeren, gaat hij dan wel door...

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 15:18

deschels schreef:
horsesgirll schreef:
en de manege waar ik (ga) rijden daar mag je dan alleen zelf op je knol ( Clown ) rijden...

dus als je zelf doodziek bent mag er niemand anders op je paard....beetje belachelijke regel he..

maar inderdaad, hoe doet hij het met longeren, gaat hij dan wel door...

Het is niet mijn eigen paard en die mensen zetten ze sowieso dagelijks in de trainingsmolen dus de beweging is geen probleem (hij staat bij die mensen aan huis). Ja aan de longeerlijn wel, het is echt gewoon alleen onder het zadel dat hij het moeilijk vind..

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 15:21

maximee schreef:
Misschien reageerd die beter op een spoortje als op een zweep .. misschien dat de hulpen dan iets verfijnder aan komen Knipoog waarschijnlijk helpt les ook heel goed als je nu naaar een manege gaat Lachen suc6!

Ik heb al een keertje hulp gevraagd aan die mensen (die hebben jarenlang op de manege les gegeven en geven nu menles op de manege) en die zeiden dat ik hem gewoon steeds een tikje bij moest geven en veel ruimte moest geven aan de voorkant (doe ik ook altijd met galop bij hem), maar dat lukt alleen met zweep.. En daar word hij dan weer crosserig van.. Vork En van spoortjes gaat ie bokken Bloos

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:22

heb je er ook al eens mee buitengereden en dan op een lang recht stuk laten galloperen met een ervaren paard ernaast...
misschien is het gewoon een evenwichtsprobleem...is het nog een jong paard..