Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mawaikee schreef:Wat je zou kunnen doen is zo'n bitloos hoofdstel, waar je bakstukken extra aan kan hangen, dna wel bit dr in, maar met twee teugels. merk dat ik niet echt goed uit kan leggen wat ik bedoel, maar hoop dat je me begrijpt
CrazyCat schreef:Wat ik je wel aan raadt is om de "one rein stop"aan te leren aan je paardje als een noodrem zeg maar.

JoviBan schreef:CrazyCat schreef:Wat ik je wel aan raadt is om de "one rein stop"aan te leren aan je paardje als een noodrem zeg maar.
Hoezo? Is het bit een noodrem dan? Echt niet!
Beter is ervoor te zorgen dat je geen noodrem nódig hebt. Veelal heb je die bitloos ook niet nodig, omdat je - door het bit weg te laten - ook een heel stuk spanning weglaat.

mawaikee schreef:Ze bedoeld ook niet het bit als noodrem, maar de "one rein stop", een bepaalde techniek die je je paard aanleert waarbij hij weet dat hij ten allen tijde moet stoppen.

Falling schreef:Hallo,
Ik ben vandaag gaan rijden en heb haar eerst gewoon met het halsterhoofdstel en teugels gereden in de bak, alleen stappen en draven want de draf ging al eigenlijk te zwaar. Ik merkte al heel gauw dat ze het niet leuk vond, dus ben er ook maar weer mee gestopt. Heb de stoute schoenen aangetrokken en ben naar buiten gereden met haar halsterhoofdstel aan (haha dat klinkt alsof ik het zelf om had). Het ging eigenlijk gewoon perfect, ben enorm trots en iedereen moet het horen van me. Ze was weer rustiger en niet zo kijkerig, gedroeg zich voorbeeldig en zelfs met vervelende voorbij razende auto's e.d deed ze niets. Met een hoofdstel doet ze dit wel en ik begin me ook af te vragen of dit door het hoofdstel komt..misschien dat iemand weet of dat mogelijk is? Nouja, mijn stop is dus gewoon met de rechterteugel een rondje draaien, ze heeft moeite met het draaien naar links en daarom luisterd ze gelijk naar rechts..dat ging ook heel goed. Wil hier zeker mee door en ga zo even de doorgegeven site lezen die ik hier heb gekregen..begin het al erg leuk te vinden.
melho schreef:ah dat is echt helemaal fantasties dat hij zo reageert fijn zo iets.
en bij mijn paard reed ik eerst ook met bit toen ging ik op bitloos en het ging toen ook beter dus ik denk wel dat het aan het bitloos of met bit uitmaakt.