Bedankt voor jullie reacties!!
@ Ralinda, wat jij zegt heeft zij inderdaad ook : ze is op dat moment totaal niet voor je been. Gelukkig steigert ze nog niet zo hoog dat ze achterover kan klappen. De oplossing die je geeft heb ik inderdaad ook aan gedacht. Gisteren heb ik mijn instructrice haar laten rijden, en je raadt het al : niks aan de hand. Wel ietsje minder voor het been, maar cerder niks aan de hand. Gewoon nagevelijk gelopen, maar nog niet supersmeuig (dat deed ze al niet altijd hoor)
Dus het probleem moet ik inderdaad bij mezelf zoeken denk ik 
@Paardfysio : zadel ligt echt nog goed. Heb het zadel krap aan 2 maanden denk ik, en als het daaraan lag zal ze het ook gisteren bij mijn instructrice hebben moeten doen.
@Damber : Spierpijn heb ik aan gedacht inderdaad. Maar er wordt momenteel zo weinig van haar gevraagd dat dat me niet heel logisch lijkt. Ik zeg niet dat het niet kan hoor, maar het lijkt me niet.
Dat ze het niet doet om mij te pesten weet ik wel, dat zal ik ook nooit zeggen. Ik geloof ook wel dat alles een oorzaak heft, wat die dan ook moge zijn.
@ KiWiKo : Ze is een Rheinlander : Goethe x Rheinblick
@Midgie : Teveel vragen denk ik niet. Omdat ze nog niet helemaal reacht is rij ik meestal gewoon rechte lijnen en probeer ik haar te laten ontspannen en na te ;aten geven. Verder wat voltes en figuren, maar verder niets bijzonders. Ik weet wel dat ik vaak te ver naar voren zit, dus dat is zeker iets waar ik heel hard aan moet gaan werken.
Grondwerk deed ik eigenlijk nooit. Gisteren vertelde een vriendin van me inderdaad dat dat ook zeer zinvol kon zijn. Heb ik gisteren dus met haar gedaan en ze pakte dat erg goed op. Toen deed ze het dus niet.
Nee inderdaad, een combinatie kan er nog niet zijn na 2½ maand., Dat verwacht ik ook helemaal niet hoor, maar omdat ze dit nu zo opeens doet vroeg ik me dus af of iemand misschien iets herkende of tips had. En inderdaad : problemen liggen meestal bij de ruiter, helemaal mee eens!!