Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aerdenhout1 schreef:Ga, als je de mogelijkheid hebt, wat meer in de binnenbak trainen. De spiegels, de kantine aan de kant die glas heeft dat weerkaatst, geluid enz. enz. is natuurlijk heel anders in een binnenbak. Waarschijlijk vind je paard het nog "eng" en houd zich een klein beetje in.
. Verder gaat het bij het losrijden in een binnenbak met andere paarden vrij goed. Middendraf krijg ik er dan wel uit. Middengalop iets minder maar dat wordt ook beter. Het probeleem is als ze alleen is. ik denk dat alicia wel gelijk heeft wat betreft buiten. Dat ze dan het idee krijgt dat ze nog meters ruimte heeft. Verder is aantikken met de zweep geen optie. Wij denken dat mijn paard iets mee heeft gemaakt. Ze raakt totaal in paniek als je alleen al met een zweep aan komt. Ik rijd wel met sporen op wedstrijd. Thuis soms niet altijd. Ik wil wel dat ze ook normaal aan mijn been blijft en niet puur op de sporen. Als ze dan niet luisterd prik ik haar aan, maar vaak is het resultaat dan een paard wat harder gaat ipv ruimer. Dat probeer ik dan weer op te vangen. Maar dat betekend bij haar weer langzaam. Terwijl in de buitenbak been toch wel ruimer is... beetje vervelend