Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ivar schreef:Heb je al geprobeerd om eerst schijnovergangen te maken? Dus eerst maar eens doen alsof je wil gaan halthouden en dan vlak voor hij de teugels uit je handen gaat trekken bedenken dat je toch maar niet wil halthouden?
Verder lijkt het mij makkelijker om het eerst van draf naar stap te proberen. Je kan dan wat makkelijker voorwaarts naar je hand toe blijven rijden.
Passiepaard schreef:Dat besef ik inmiddels wel. Maar met losrijden (ik begrijp heel goed wat je bedoelt) maakt hij het echt heeeel bont, loopt met een geheel weg gedrukte rug en neus in de hemel. (Met die Thiedemann loopt ie los van de de Thiedemann, apart he?) Paard heeft geen rugproblemen, gebit is nagekeken etc. Zadel is nieuw en passend.
ivar schreef:Passiepaard schreef:Dat besef ik inmiddels wel. Maar met losrijden (ik begrijp heel goed wat je bedoelt) maakt hij het echt heeeel bont, loopt met een geheel weg gedrukte rug en neus in de hemel. (Met die Thiedemann loopt ie los van de de Thiedemann, apart he?) Paard heeft geen rugproblemen, gebit is nagekeken etc. Zadel is nieuw en passend.
Heb je al geprobeerd om de thiedeman te vervangen door een martingaal als tussenstap? Zo ja dan zou ik hem maar even laten lopen zoals hij wil maar wel netjes met been naar je hand blijven rijden. Vooral niet gaan trekken want dat win je nooit. In de krul met thiedeman is dus geen aanleuning geweest he. (maar dat had je al door)
Je zou ook eerst kunnen longeren (bijgezet) om hem los te werken?
liberty22 schreef:hey hey
wat mij altijd is geleerd dat als je paard van achteren niet goed is dat het er aan de voorkant weer uitkomt .
In zo een geval probeer ik altijd eerst door buigende arbeid de achterbenen sterker te maken waardoor het paard zich goed leert dragen waarschijnlijk doet jou paard dit nog niet ook omdat thiedeman nodig is en als gevolg gaat hij met het halthouden zijn rug wegdrukken en dus zijn hoofd omhoog gooien zorg dat hij sterk en soepel word en vooral een goed dragend achterbeen dan zouden de problemen voor in de mond moeten verdwijnen.
succes
marleen89 schreef:Ik merk ook dat als mijn verzorgpony niet helemaal loslaat in zijn hele lijf hij dan ook zijn hoofd omhoog gooit bij overgangen. Is hij geheel ontspannen en los heb ik daar geen problemen mee dus als hij steeds ontspannender word en zich beter loslaat zal het ook beter gaan denk ik.
Valina schreef:bedoel je met ronder instellen dat hij dan eigenlijk net iets te diep loopt?
Valina schreef:liberty22 schreef:hey hey
wat mij altijd is geleerd dat als je paard van achteren niet goed is dat het er aan de voorkant weer uitkomt .
In zo een geval probeer ik altijd eerst door buigende arbeid de achterbenen sterker te maken waardoor het paard zich goed leert dragen waarschijnlijk doet jou paard dit nog niet ook omdat thiedeman nodig is en als gevolg gaat hij met het halthouden zijn rug wegdrukken en dus zijn hoofd omhoog gooien zorg dat hij sterk en soepel word en vooral een goed dragend achterbeen dan zouden de problemen voor in de mond moeten verdwijnen.
succes
Het gaat om mijn paard in dit verhaal.
Liberty, hij heeft juist een heel goed beengebruik achter, dat is het probleem ook niet.
Echt heel vreemd.