Er net niet helemaal doorheen...?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jody_bobby

Er net niet helemaal doorheen...?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 19:28

Hallo bokkers Tong uitsteken

Ik heb 'n probleempje, en misschien kunnen jullie mij helpen?
Ik rij bijna elke dag, maar ze heeft ook wel eens 'n rustdag, en ik longeer ook wel eens.
Ik rij L2 met 1 wp... (ff ter info)
Maar mijn probleem is dus dat ik m'n pony net niet helemaal over de rug krijg...
Ik krijg bijna elke week les, en dan gaat het altijd heel goed, maar als ik dan zelf rij, dan krijg ik m'n pony er net niet helemaal door heen,... Ik baal er best wel van, maar kijk het is mijn fout, maar ik weet niet wat ik fout doe?!
Ik geef been, en hou 'n beetje tegen, dan laat ze los en ontspan ik, Maar de laatste tijd wil het niet goed, Huilen Ze gaat wel wat door de rug, en ontspannen, maar niet meer, het is ook maar 'n klein beetje,
En als ik bijvoorbeeld 'n slangevolte maak, dan steeds als ik haar wil omstellen voor de bocht, kruipt ze weer wat omhoog...

Ik hoop dat jullie wat tips hebben Vork

groetjes Reina Knipoog

Only_Kiekie

Re: Er net niet helemaal doorheen...?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:30

Dit volg ik heb precies hetzelfde

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:32

Sluit ten eerste medische redenen uit en kijk of het zadel wel goed past. Bespiering van een paard kan namelijk veranderen waardoor het zadel niet meer past na verloop van tijd.

Zet je paard eens aan de dubbele longe en kijk zelf eens welk ingredient er mist; is ze voldoende voorwaarts, is de drukverdeling op beide lijnen gelijk? Omdat je er naast staat, kun je het zelf eens zien.
Verder goed overleggen met je instructeur. Rijdt eerst zelf voor een tijdje rond en kijk of het lukt. Als het niet lukt, vraag dan aan de instrukteur waarom niet. Als je dan de volgende keer alleen rijdt, kun je de opmerkingen van de vorige keer een voor een eens toepassen.

Het is vanachter een computer moeilijk om hier wat over te zeggen, maar ik ken het syndroom :p

jody_bobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 19:40

Ze is de laatste tijd ook aan de magere kant, maar ik heb haar laatst heel goed ontwormt en ze krijgt voldoende vitamine en eten enz. Verder niet echt andere dingen aan haar... ze is alleen 'n beetje liever voor me in de stal enzo... ze zoekt me meer op...Lachen

_Maverick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:48

wat je zei over de slangenvolte:...
Zorg ervoor dat je bij het omstellen op je buitenteugel druk houdt (niet vergeet!!)
en blijf kneden en spelen met je binnenteugel..
Veel voltes rijden, zorg ervoor dat je haar beide kanten goed los hebt in haar hals en rug...
En als ze weer wat omhoog komt, maak dan eens een tempowisseling.
Zorg voor veel afwisseling en maak haar goed los, zet haar lekker aan het werk... Knipoog
Verder moet je natuurlijk ook wel wat geduld hebben en doorzetten...
En misschien kun je dit idd eens aan je instructeur voorleggen misschien kan hij je hierin helpen
en je tips geven van hoe jij het thuis zelf ook moet doen...

nouja voor zover mijn tips (voor zo ver ik dat vanachter mijn computer kan beoordelen)
hoop dat je er wat aan hebt en succes nog.. Knipoog

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:11

Zo even vanaf de bank onder een fleece-dekentje: wat schijnovergangen en achterwaarts. Dat werkt iig om de rug wat flexibeler te maken, maar sluit me ook aan mij Alicia2u

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:31