Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Wat ik altijd doe is bijv. bij iedere hoek denken: been goedleggen. En als je dat gedaan hebt, gaat het na een poosje vanzelf. MiloFriendly schreef:een gewoon manege zadel zeg maar...
geen spring maar ook geen dressur
Alicia2u schreef:MiloFriendly schreef:een gewoon manege zadel zeg maar...
geen spring maar ook geen dressur
Een veelzijdigheidszadel dus. Maar dat zegt nog niet zoveel.
Rijd je altijd op hetzelfde zadel? Is het probleem minder als je op een ander zadel zit?

__Shannon schreef:Waarschijnlijk rij je dan vanuit je voeten, wat niet goed is.
Je moet vanuit je knieën rijden, wat goed helpt is zonder beugels te gaan rijden,
je hoofd, kont en voeten moeten op één gelijke lijn zitten als je het vanaf de zijkant ziet.
Wat ook wel wil helpen om vanuit je knieën te leren rijden is een gulden tussen je knie en het zadel doen,
en dan gaan rijden zonder dat ie valt
Phoebesp schreef:Ik denk dat zonder beugels rijden zeker wel helpt. Daardoor ben je je veel beter bewust van je houding en ben je alleen dáármee bezig. Enne inderdaad bijv. bij elke hoek eraan denken. In de eerste periode voelt het heel onnatuurlijk en misschien levert t je zelfs spierpijn op.....

Neusriem schreef:Benen langmaken.

Lowara schreef:maar je benen laten afhangen en "denken" dat je bv 2 meter bent.

Shadow0 schreef:Lowara schreef:maar je benen laten afhangen en "denken" dat je bv 2 meter bent.
Ik kan toch niet zo veel met de visualisaties geloof ik.
ok.. voeten uit de beugels en dat gevoel vasthouden. voeten weer in de beugels en datzelfde gevoel krijgen waar je je benen had toen ze nog uit die beugels waren.
Neusriem schreef:Benen langmaken.