Boomloos Zadel rijden...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Debbylover

Boomloos Zadel rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 16:21

Hey Allemaal,

Ik had een Vraagje Haha!
Is er iemand hier die ervaring heeft met een Boomloos zadel rijden?
Mijn Pony heeft bijna geen schoft en ik hoorde dat dat bij zulke pony's juist fijn is.
En dat het ook Goed is om een Pony in te rijden.
Graag reactie's :p

Groetjes Debbylover Pling

dolor

Re: Boomloos Zadel rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:20

ik denk dat je deze vraag beter bij naturals kan vragen. op dat deel van het forum zitten veel ruiters die boomloos rijden en je vragen beter kunnen beantwoorden.

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 18:29

Oke bedankt Haha! ehmm Apple Scum Mag deze Topic weg ?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:53

de randols/barefoot model is niet heel goed om de juiste houding aan te nemen, je moet met je benen in de O vorm hoewel je zelf /\ bent. Ook kwa drukverdeling is het niet super, en komt er snel teveel druk bij de beugelriem aanhecht plaats.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:47

@ lailapri
Ik ben het niet met jou eens!
Waarschijnlijk is het jouw ervaring met die zadels, maar ik heb er totaal geen problemen mee op mijn pony! En die heeft ook bijna geen schoft.
Weliswaar heb ik de Barefoot Nevada (western-uitvoering), maar dat hoeft in wezen niets uit te maken.

Ik zou zeggen, probeer gewoon een paar zadels en kijk dan wat het beste bij jou en je paard past!
Kijk eens op deze site: http://www.boomloosrijden.nl
Heb ik ook gedaan en heb een week lang een test-zadel gehad om te proberen.
Ik vind het SUPER lekker rijden en je krijgt er juist een hele onafhankelijke zit van!
En niet zoals bij bijv. dressuurzadels, waar je in een bepaalde houding wordt gedwongen!
Succes!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:51

Dan ben ik benieuwd naar foto's van jou houding. Er zijn zat zadels die je niet in een houding dwingen, maar waar je wel in evenwicht in kan zitten. En wat is voor jou een onafhankelijke zit?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:54

Lailapri,

Heb je dit alleen van horen zeggen of heb je het daadwerkelijk ook wel eens zelf langer dan één keer geprobeerd? Ik heb ook een Barefoot (Chrokee) en pas sinds ik dit zadel hebt laat mijn paard los in zijn rug en gebruikt hij zijn bovenlijn goed. En juist omdat je geen steun hebt leer je beter een onafhankelijke zit te krijgen. Ik zeg niet dat Boomloos hét Walhalla is maar voor veel mensen én paarden wel een oplossing.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:12

Tja dan paste de andere zadels dus niet. Ik heb verschillende gereden en tekens weer het zelfde. Je hebt ook boomloos met meer vorm. Een zadel is immers een tussenstuk voor ruiter en paard. Die ik heb geprobeert waren redelijk voor paard, maar als ruiter... Wij zijn nu eenmaal niet rond van onder, moeten wij ons dan wel in die vorm persen? Bovenbenen gaan meer naar voren. Onderbenen moeilijk onder het lijf en de ruiter zal meer terug ploffen op de rug. Ook knieën worden afgestoken. Deze zijn juist belangrijk om een paard recht te houden en kun je mee blokken of sturen. Nu zul je dat met hand of kuit moeten oplossen, vriendelijk?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:18

@lailapri
Als je niet weet wat een onafhankelijke zit is, zou ik er maar eens in gaan verdiepen. Das toch wel de basis van het hele paardrijden! Maar dat is een heel ander topic!
Daar ga ik het nu niet over hebben, zoek het eens op internet op.
Succes!

p.s. Als jij zoveel moeite hebt om op een boomloos zadel te rijden, dan heb je blijkbaar géén onafhankelijke zit! Sorry om dat te moeten constateren. No offense verder hoor! Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:20

Ik vraag wat in jou ogen een onafhankelijke zit is

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:23

Nogmaals hier ga ik niet op in, omdat er een vraag gesteld werd over boomloze zadels!
Het heeft geen zin om er over door te gaan, want mijn visie en mening daarover doen er op dit moment niet toe! Als je het echt wilt weten, moet je onder een andere bronvermelding deze discussie verder voeren!
Succes!

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 09:55

Oke Haha! wat een leuke discussie maar ik heb gevonden waar ik naar zocht ! Tong uitsteken Dankjewel voor de site