Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

nanett35 schreef:Hoi,
Ik herken dit probleem, mijn pony heeft het ook.
Ik rij veel (schijn)overgangen.
Ik werk van achter naar voor, dat haar achterhand lekker actief wordt.
Ik til haar op vanvoor en rijdt vanachter weg.
Het is echt heel erg verbeterd!!
Ik heb ook een tijd je gelongeerd met de pasoa (hoe je dat schrijft)
Dat heeft ook gewerkt!
Veel succes nog!
. Ze is 12 en komt nog steeds iedere keer terug
.
Miska schreef:Wat je ook zou kunnen proberen, is dat je m aan de longeerlijn met de pessoa-teugel gaat trainen.
Daar leert hij zijn hoe hij zijn lichaam het voordeligst kan gebruiken, door de juiste houding aan te nemen.
Door middel van steeds te veranderen in tempo en m voorwaarts te houden, gaat hij zijn achterhand steeds meer onderbrengen.
Het doel van de pessoa, is dan ook om het paard langer te maken in zijn spieren (hals en rug), zodat hij ook de achterhand kán onderbrengen.
Want meestal als paarden moeite hebben met de achterhand er onder te brengen, zijn niet lang genoeg in de hals en rug.
Helaas moet je dan weer terug naar de basis van lang en laag, vandaar uit oprichten, zodat de 'motor' er onder kan komen!
Ook kan het zijn dat er iets lichamelijks aan de hand is, dan zou ik m na laten kijken door een osteopaat.
http://www.osteopathiepaard.nl/
Succes!
. Ze is 12 en komt nog steeds iedere keer terug naar 't midden..Miska schreef:Elk paard kun je longeren leren hoor!
Vaak is het zo, als je paard steeds naar het midden komt, dat jijzelf niet op de goede plaats staat en de hulp om op de buitenring te blijven niet goed doorgeeft!
Ik kan het zo hier niet goed uitleggen wat ik bedoel, omdat het nogal een lang verhaal wordt dan, maar vraag het gewoon aan iemand die er ervaring mee heeft!
Maar wat jullie doen met de basis lang en laag, is al heel goed hoor!
Succes verder!
Omdat je andere paard wel goed gaat? Elk paard is verschillend en reageert anders op onbewuste lichaams signalen. Misschien blokkeer jij dit paardje zonder dat je het weet door in de lijn van zijn voorhand te treden, waardoor hij denkt ik moet stoppen en mag naar binnen komen!
Bonita_Bon schreef:Sjee, ben ik het weeeer met Miska eens, ieder paard kan leren longeren! Het ligt er aan of de ruiter/longeur capabel genoeg is...