Na afgelopen zondag op wedstrijd geweest te zijn begin ik me echt af te vragen wat impuls nu is.
In mijn eerste proef moest mijn paard mij even uitproberen. Ze was niet vooruit te branden, gaf ik been ging ze flemen (is bij haar een teken van protest, ik wil dit niet) viel uit elkaar, sprong weg om niets en het wijken, daar ging ze geen stap opzij.
Ik vond het hier ook zeer terrecht dat ik laatste was. Hier had ik een 5 voor de impuls.
Tussen de eerste en de tweede proef zat een kwartier, ik was flink pissig en heb haar tussen de twee proeven door even flink aangepak. even laten weten dat ik de baas was en dat zij moest luisteren. terug de ring in ging het naar mijn gevoel verschrikkelijk goed. ze was vlot aan het been, liep niet op de voorhand, gebruikte haar achterhand veel beter dan in de eerste proef. alleen het wijken ging iets minder, dat vind ze ook heel moeilijk. maar mijn paard deed gewoon echt haar best.
bij deze proef werd ik 3e en naar mijn mening ook verdient. Had ruim veel 7ens een 4 en een 5 voor het wijken, én een 5 voor impuls... dit was twee keer bij de zelfde jury.
dus mijn vraag, wat is impuls want naar mijn mening was die in de tweede proef zeker een 6 al dan niet een 7 waard. maar de jury vond mijn impuls het hetzelfde als in de eerste proef.
dus misschien kan iemand mij uitleggen wat dat dan precies is zodat ik het op mijn volgende proef wel naar behoren kan uit voeren. naar mijn gevoel is de impuls namelijk goed.