in de manege waar ik reed. Het was de eerste manege waar we heen gingen maar we kregen
niet echt ''les'' de lesgeefster ( als je die al zo kunt noemen ) Zei om de 10 minuten , draf ,
stap, volte , van hand veranderen, galop. meer niet, op het juiste been rijden hadden we na
5 maanden niks van gehoord. op den duur boterde het niet meer goed tussen de lesgeefster
en mij en me moeder toen zijn we op zoek gegaan naar een andere manege, en toenkregen
we pas echt les!
Maar intussentijd heb ik een zeer slecht gewoonte ontwikkeld, Ik leunde enorm naar voor
vooral in de galop dan. Ik rij nu al bijna 4 jaar, en zit redelijk netjes in stap en draf, maar
mijn galop is nog steeds vaak een ramp, ik leun nog steeds erg naar voor en wil dit echt
graag afleren maar om een of ander reden blijf ik naar voor leunen, zadra ik naar achteren
leun krijg ik het gevoel dat ik ga vallen en dan val ik bijna automatich weer naar voor.
Als ik al op goede dagen achteruit kan leunen kan ik met niet genoeg concenteren bij mijn
benen en handen en is dat weer een ramp
Heeft iemand tips ?
hier even een voorbeeldje van mijn ''rampzalige zit in de galop''
Mijn benen is een momentopname, maar in de galop zit ik vaak zo fel naar voor.
ik denk dat dat me een veiliger gevoel geeft, maar ik wil toch netjes kunnen rijden

Mijn voeten heb ik normaal ook wel wat meer onder