Hey
Kheb een probleempje ...
Toen ik m'n merrie kocht, merkte ik meteen dat er nogal wat fouten zaten in de africhting. Zal even een vb geven: paard had de volgende link gelegd: als mijn ruiter doorzit = galoperen. Heb haar dan nu ook leren galloperen op de hulpen. Omdat ze een lichte blessure had, reed ik niet fanatiek met haar en als ik gallopeerde was dit gwn een rondje of 2 de piste rond.
Maar nu rijden we al een paard maanden fanatiek dressuur & merk ik toch wel dat er nog een probleemje is ...
Als ik haar in de rechtergalop zet op de cirkel, loopt ze altijd weg over haar schouder ... Ik heb al vanalles geprobeerd ...Kegels & paaltjes gezet, overdreven sturen & overdreven meedraaien met m'n lichaam ...niets helpt ...
Rechts galloperen rond de piste gaat wel maar ze neemt toch zeer scherpe bochten.
Linker galop is geen probleem, dit doet ze prima op de cirkel of op de hoefslag of wat dan ook !
Heeft dit probleem te maken met haar balans ?
Ook merk ik dat voor ze in de rechtergalop aanspringt, ze gaat uitlopen ...dus ze gaat eerst sneller draven voor aanspringen. Bij de linkergalop doet ze dit niet.
Hoe los ik dit op ?
edit: foutjes