Sinds kort begin ik met me vzhaflinger mee te rijden in de lessen. De eerste keer had ik prive-les dus geen probleem. De les daarna was een ramp hij croste alleen maar op andere pony's af. Waarna ik na 30 min. was gestopt omdat ik het gevaarlijk vond.
Er werdt veel geregeld en kreeg les van een man die ik zeer vriendelijk les vond geven (Eerst absoluut niet, toen was ik in paniek). De beginners les waar ik in zat was een beetje gevaarlijk. Ik werd voor het winterseizoen in een les met 5 andere pony's gezet. Terwijl het met de 'training' maar tot maximaal 2 pony's waren. Maarja de winter oplossing. En ze waren zo druk voor me bezig. Dus meegedaan.
Nu had ik dus gistere les met de 5 andere pony's, en ik vond dat ik hem vrij hardhandig moest rijden. Zo moest ik bij de man rustig terug sturen en vloog die van de hoeslag dan ook weer rustig terug sturen. Dit ging telkens goed, na 10min. ging het de laatste les al goed. Bij de vrouw waar ik gistere reed dus niet. Helaas gaf die aan het begin van de les even een rodeo showtje omdat die denk ik zo geschokt was van 5 pony's. Vervolgens moest ik van haar zijn hoofd totaal tegen het hek aan sturen. Tot die rustig reed en dan weer rechtstellen, versnellde die weer weer tegen het hek. Dit volgens haar omdat die geen rem en stuur heeft, dit heeft die met buitenritten en mennen wel.
Nu kwamen ze aan het eind van de les nog even praten. En ook iemand van naast de bak. En ze vonden dat ik er hulpteugels aan moest hangen, en een scherper bit, zodat het sneller ging. En we sneller voorderingen maakte.
Nu vraag ik me af wat jullie ervan vinden, moet ik extra teugels en scherper bit (waar ik zwaar tegenstander van ben), of hebben jullie nog extra tips zodat ik het zonder extra's afkan.
Laat AUB weten.