Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

laartjuh schreef:een paard dat hoest is nooit goed, sommige paarden zullen wat slijm hebben zitten dat met wat beweging los komt in de keel en hier 1 of 2 hoesten uit komen maar echt hoesten is nooit goed.
Hoevaak doet je paard dit en wanneer (opwarmen of pas tijdens het echte rijden).
Ukkiee schreef:Als een paard bij mij onder het rijden gaat hoesten, geef ik wat meer de teugels mee, zodat 'ie z'n nek kan strekken bij het hoesten, en ga ik in verlichte zit (in draf) zitten, zodat er ook even niet te veel balast op de rug en dus op de longen is. Als het hoesten dan na een paar keer over is, rijd ik gewoon verder. Als 't paard blijft hoesten, dan toch een andere oplossing zoeken.
laartjuh schreef:Nee hoeft ook niet hoor, toen mijn pony nog erg veel last van dampigheid had hoestte ze alleen als het echt waaide en wanneer ze teveel had gerend in de wei.
Natuurlijk zal jouw paard niet dampig zijn, maar als voorbeeld.
Is het evt. niet handig om dit te laten nakijken door een vee-arts? Want ik denk toch echt dat het meer is dan alleen verslikken, aangezien een "normaal" jong paard ook niet hoest bij het ontspannen.