paard hangt in draf op m'n handen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deniece

paard hangt in draf op m'n handen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 13:27

Hoi,

Mijn paard heeft heel erg de neiging in draf op mn handen te gaan leunen. In de stap is het alsof ik niets in mn handen heb, een keurige aanleuning en hij draagt zijn hoofd zelf. Maar in de draf hangt hij 9 van de 10 keer in mn handen. Soms gaat het 5 min goed en loopt hij lekker maar dan snoept hij wat teugels en als ik ze dan weer korter maak begint hij weer te hangen.

Wat ik dan doe; hem naar voren rijden of even ontspannen en weer oppakken. Maar bij het naar voren rijden helpt het 2 seconde, ben de aanleuning dan kwijt, en vervolgens hangt hij weer. En bij ontspannen volgt hij mijn hand gelijk naar beneden en moet ik hem dus weer opnieuw oppakken waardoor hij weer lekker gaat hangen..

In de stap is dit absoluut niet zo, in de galop heb ik niet altijd die aanleuning erin zitten en als hij er wel in zit, hangt hij niet.

Iemand tips voor in de draf?

deniece

Re: paard hangt in draf op m'n handen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 13:28

Voor de mensen die gaan zeggen; neem les.
Volgende week heb ik weer privé les maar ik wil er graag voor die tijd al aan werken Lachen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:46

Gewoon consequent volhouden met hem naar voren te blijven rijden. En goed dat je er in de les ook mee bezig gaat!
Advies vanaf de grond is altijd stukken specifieker dan advies via internet!

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:56

gewoon blijven volhouden, je lost het volgens mij op de juiste manier op! En heb het er zeker over met je instructeur/instructrice, die kent je paard en kan waarschijnlijk specifieke aanwijzingen geven!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:58

blijf dit even volgen heb dit ook emt mijn pard heb al een jaar priveles en het is al een jaar aan de gang. heb dus ook binnen 5 minuten kompleet lamme armen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:01

ook les nemen en vooral hoe zit je zelf ? Als je voorover buigt, verplaatst je je gewicht op de voorhand van het paard, dat doe je al als je je hoofd naar beneden buigt. En je laat je paard zelf hangen dat hoef je niet te doen, hij moet wel op zijn eigen benen lopen.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:05

Heeft je paard niet ergens last van? Benen bijvoorbeeld? Mijn paard hangt namelijk ook heel erg in draf met name en die loopt nu al twee weken kreupel helaas, en ik vermoed dat hij er dus al langer last van heeft en daardoor altijd zo hangt... Hoeft niet zo te zijn dat, dat bij jou paard ook het geval is, maar het is weer eens een andere suggestie! Lachen

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 07:49

@supertinkie; Nee hij heeft geen last. Anders zou hij in de galop wel helemaal hangen. Gisteren heb ik trouwens heerlijk gereden zonder dat hij ging hangen. Haha echt heel vaag.. Maargoed.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 08:37

zelfde probleem hier, kreeg nu als tip van de instructrice zodra je dus op de linkerhand rijdt (en dus kneed met de linkerhand) zodra hij dan weer gaat hangen, andersom te beginnen dus met de rechterhand Clown
had daar zelf nooit aan gedacht, terwijl het zo simpel is,
(want bij mij gaat het erom dat ik het paard voor moet zijn voordat hij zijn kop de lucht in steekt of gaat hangen)

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:33

Hier heb ik soms ook last van en los dit op door naar voren te rijden en een keer met mijn hand een ophouding te maken.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:07

naar voren rijdne idd zoals al gezegt is!!

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:07

het is id ene lastig probleem heb dr zelf ook last van!!

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:22

idd wat iedereen zegt neem les. Die van my deed het ook een poosje, maar k kryg zelf les van me moeder, en die zegt ook altyd naar voren blyven ryden je buitenhand er altyd er aan, met je binnehand vragen, en binnebeen er aan. En dan netzolang vragen tot hy zelf zen hals draagt.

Khoop dat je er wat aan hebt.
Succes. Lachen

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 13:45

Voor degene die zeggen neem les; ik HEB (privé) les!!! Ze komt alleen volgende week pas weer en wil er dus nu al mee beginnen.
En heb vandaag geprobeerd naar voren te rijden, maar dan blijft hij dus gewoon net zo lang hangen... En als ik hem in 1x los laat dan denkt hij jeej ik mag hals strekken en heb ik hem dus beloond...

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:54

Ik had hetzelfde probleem. Kon voorwaarts rijden wat ik wilde, en met mijn handen ophoudingen geven wat ik wilde, het interesseerde hem niks! Heb ik hem na laten kijken door een chiropractor. Bleek z'n nekwervel, vlak achter z'n oren, en z'n kaken vast te zitten. Nu is het hangen verholpen.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 10:09

@OneDesire; ik geloof niet dat hij ergens last van heeft, aangezien het per dag heel verschillend is, de ene dag looopt hij super en is hij heel licht in de hand, en de volgende dag hangt hij een uur lang..

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:17

Zou goed kunnen hoor. Gewoon je eigen gevoel volgen, die klopt meestal het beste Knipoog

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:52

Heb er nu ook eentje onder mijn hoede die het heel extreem heeft in de galop. Wanneer ik na meerdere ophoudingen duidelijk heb geprobeerd te maken dat hij zijn eigen hals dient te dragen de teugels eens "losgooi" gaat ie bijna op z'n bek... hier dus duidelijk een probleem in de balans en een gebrek aan kracht om het zelf op te lossen (en voorheen hierdoor extreem op de hand gereden).
Ik probeer nu lichtjes de druk van de teugel te halen (door hand te ontspannen) en been bij te geven, zonder hem over zijn tempo te jagen. Wanneer hij (telkens) merkt dat hij niets heeft om op te hangen, moet ie zijn hoofd wel zelf dragen. Deze korte momenten duren langzaam aan steeds wat langer, maar zijn (nog) steeds vermoeiend voor het dier (heeft totaal geen conditie). Langzaam opbouwen dus, en consequent telkens zorgen dat ie niets heeft om op te hangen en (lichtjes) bijdrijven. Succes...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:06

klinkt als niet goed van achter maar voren, dus meer de achterhand erbij, maar heb het natuurlijk niet irl gezien